Primul lucru pe care trebuie să-l faceţi este să adresaţi o cerere medicului pe lista căruia doriţi să vă înscrieţi, în care să menţionaţi numele doctorului actual. După înregistrarea cererii, medicul de familie primitor trebuie să anunţe, în cel mult 15 zile lucrătoare, medicul de familie de la care aţi plecat, precum şi Casa de Asigurări de Sănătate.
Medicul de familie va trimite noului medic fişa dumneavoastră medicală. O copie a acestui document va fi păstrată cel puţin un an de cabinetul medical de la care plecaţi.
Trebuie să prezentaţi noului medic de familie documentele care să vă ateste calitatea de asigurat. Aceste documente diferă dacă sunteţi salariat, persoană fizică autorizată, pensionar, student sau şomer.
Medicul de familie nu poate fi schimbat mai devreme de șase luni de la înscrierea pe listă. Dacă vă refuză cererea, atunci Casa de Asigurări de Sănătate va face transferul la doctorul pe care îl doriţi.