Dacă tinerii români se vor descurca în cele din urmă prin Cluj-Napoca, pentru un străin e mai dificil să plece la drum, dacă nu găseşte pe site-urile dedicate nicio informaţie despre cum să ajungă în inima Transilvaniei.
„Salonic şi Maribor, capitale ale tineretului în 2014 şi 2013, au avut postate pe site-urile oficiale descrieri ale principalelor atracţii turistice din oraş, dar şi link-uri către principalele evenimente din timpul anului. Cei din Braga, care au deţinut acest titlu în 2012, au făcut o hartă interactivă care i-a ajutat pe turişti să găsească cea mai scurtă rută până în oraş”, relatează Bianca Şomlea, reporter Digi24.
„Eu când merg într-un oraş din Occident mă interesează mult ce poate să îmi ofere oraşul ca informaţii online”, spune un tânăr.
„Spre exemplu eu, la fel, sunt venită mai ales din Republica Moldova şi la oricine vine în Cluj îi e greu, pentru că puţini ştiu unde ar putea să se cazeze”, adaugă o tânără.
Organizatorii spun însă că strategia lor este alta. Întâi le arată turiştilor ce îi aşteaptă la Cluj-Napoca şi abia peste câteva săptămâni le vor oferi şi informaţii despre oraş.
„Ne-am concentrat să avem la 1 ianuarie calendarul evenimentelor şi în curând vom avea o secţiune şi cu informaţii despre zboruri şi alte modalitati de a ajunge aici, precum și informații despre cazare”, afirmă Diana Apan, purtător de cuvânt al Federaţiei Share.
Nici locuri de cazare ieftine nu prea sunt pentru tineri. În Cluj sunt doar trei hosteluri, în total 50 de locuri.
„Pentru un pat, o noapte, noi taxăm 60 de lei asta înseamnă că ai inclus în preţ micul dejun, acces la toate spaţiile din hostel”, spune Tudor Sîntimbrean, proprietar de hostel.
Primăria Cluj-Napoca va aloca un milion de lei pentru evenimentele din Capitala Europeană a Tineretului în 2015.