Dacă zborul este anulat, compania aeriană fie vă dă banii înapoi, fie vă schimbă ruta. În plus, aveţi dreptul la despăgubiri de până la 600 de euro. Banii nu îi primiţi dacă aţi fost informat cu 14 zile înainte, sau dacă zborul este anulat din motive speciale, precum închiderea spaţiului aerian sau vreme nefavorabilă.
În cazul întârzierilor de peste două ore, compania aeriană trebuie să vă ofere băuturi răcoritoare şi mâncare. Dacă întârzierea este mai mare de cinci ore şi vă hotărâţi să nu vă continuaţi călătoria, aveți dreptul să cereți banii pe bilet. Dacă ajungeți la destinație cu o întârziere mai mare de trei ore, puteți primi o compensație de până la 600 de euro.
Dacă bagajele se pierd, ajung deteriorate sau cu întârziere, aveți dreptul la despăgubiri de până la 1.200 de euro. În cazul bagajelor deteriorate, trebuie să depuneți plângere la compania aeriană în cel mult șapte zile de la primirea acestora şi în maximum 21 de zile pentru bagajele care sosesc cu întârziere.
Dacă nu primiţi răspuns sau sunteți nemulțumit, puteţi depune o reclamaţie la Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului, în cazul unei companii româneşti, sau la Centrul European pentru Consumatori din România, dacă este vorba de o companie din alt stat.