BUSINESS CLUB. RATB ar putea fi spart în două companii

Data publicării:
autobuz 168 ratb - ratb.ro 1

Cu un buget de aproximativ 200 de milioane de euro pe an, acoperit pe jumătate din subvențiile de la primărie, Regia Autonomă de Transport București ar putea avea parte de restructurarea de care are de multă vreme nevoie.

Însă Sorin Oprescu spune că angajații RATB nu au motive de îngrijorare. Restructurarea ar urma să îi afecteze doar pe șefi.

„Eu nu cred că vor pleca foarte mulți. În timp, biologia a separat. Au ieșit destui la pensie. Sigur, corpul administrativ de la RATB probabil ca va fi puțin mai afectat”, a declarat Sorin Oprescu, primarul general al Capitalei.

Totuși, mai mult de jumătate dintre cheltuielile totale ale RATB-ului sunt cele cu personalul. Iar un raport al Autorității Municipale de Reglementare în domeniul Serviciilor Publice a arătat că 3.000 dintre cei 10.600 de angajați ai RATB reprezintă personal excedentar.

Însă Primăria Capitalei nu dorește să restructureze RATB prin reducerea cheltuielilor cu salariile, ci prin reorganizarea companiei. Regia ar putea fi transformată în două societăți comerciale separate: una a tramvaielor, alta a autobuzelor și troleibuzelor. Însă această separare nu va garanta că ambele companii vor fi profitabile, mai ales în condițiile în care RATB încasează, în prezent, mult prea puțini bani din vânzarea de bilete și abonamente, sub 40 de milioane de euro.

Printr-o eventuală separare a RATB ar deveni o entitate independentă și Uzina de Tramvaie a Regiei, pentru care primarul Oprescu are, de asemenea, planuri mari.

„Fabrica de tramvaie doresc să o păstrez în continuare, doresc să o păstrez pentru că sunt oameni acolo absolut în regulă, care știu și pot sa întrețină, și să o jumelez cu unele dintre fabricile mari de tramvaie, astfel încât și bucureștenii să poată să circule în tramvaie civilizate”, a spus Sorin Oprescu.

RATB are nevoie de 400 de tramvaie noi, care ar costa aproximativ un miliard de euro, după estimările lui Sorin Oprescu. Și chiar dacă ar fi produse la Uzina de Tramvaie din București în colaborare cu o companie străină, RATB tot ar trebui să plătească pentru cumpărarea lor. 

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Candidatul de extremă dreapta, George Simion, ar putea ajunge la putere, scrie...
Digi FM
Cu frumoasa lui familie, pe covorul roșu. Richard Gere, fericit alături de soția sa și de fiul lui cel mare...
Pro FM
Ultima imagine cu Freddie Mercury. Cum arăta cu trei luni înainte să moară
Film Now
Ashton Kutcher, fotografiat în timpul unei discuții tensionate, după zvonurile privind divorțul de Mila Kunis...
Adevarul
Cum au fost primiți handbaliștii români în Kosovo, la o săptămână după scandalul de pe Arena Națională
Newsweek
Cine poate încasa ultima pensie în caz de deces? Cine ia pensie de urmaș și până la ce vârstă?
Digi FM
Cameron Diaz revine la Hollywood după o pauză de mai bine de 10 ani. Cum arată azi celebra actriță din „Masca”
Digi World
Întâlnire de record. Cea mai scundă femeie din lume și cea mai înaltă femeie din lume s-au cunoscut: "A fost...
Digi Animal World
Un animal misterios, cu aspect „ciudat”, depistat în parcul West Virginia. Locuitorii sunt nedumeriți: „Cum a...
Film Now
Hugh Grant, mărturisiri neașteptate despre personajul său din „Notting Hill”. Starul face dezvăluiri inedite...
UTV
Lidia Buble, inselata de fostul iubit: detaliul neasteptat care i-a dezvaluit adevarul despre „Maria”