500 din cei 14.000 de angajaţi de la Uzina de automobile Dacia din Mioveni vor fi daţi afară în acest an. Salariaţii rămaşi se tem că vor avea aceeaşi soartă, din cauza întârzierilor la viitoarea autostradă Piteşti-Sibiu, vitală pentru uzină. Chiar acum, aproape 10.000 de oameni protestează la Mioveni.
„Anul acesta vom avea 500 de oameni care vor fi restructurați, anul următor vor fi probabil mai mulți, deci trecem printr-un moment foarte greu și ca atare trebuie să protestam. Noi nu dorim să ajungem ca Oltchimul. Daca această autostradă așa cum a spus și directorul general nu va fi facută, pana în 2020 Automobile Dacia nu va mai fi fabricat aici”, a declarat Ion Iordache, vicepreşedintele sindicatului Dacia.
Conducerea companiei a spus că în 2020 va lua o decizie crucială dacă autostrada Sibiu-Pitești nu va fi gata până atunci. Dacă Autostrada Sibiu Piteşti nu va fi gata până în 2020, reprezentanţii Automobile Dacia ar putea lua măsuri radicale. Lipsa unei infrastructuri rutiere bune în România a fost motiv de nemulţumire şi pentru reprezentanţii Ford.
Zoltan Brassai, care a plecat la Ford Europa, a spus că au pierderi de până la 80 de euro per maşină la transport din cauza drumurilor şi că dacă uzina de la Craiova ar lucra la capacitate maximă, infrastructura ar ceda.
Există în acest moment o concurenţă directă între fabrica Renault din România şi cea din Turcia, care ar putea prelua din producţia din România. Şi sindicaliştii trag un semnal de alarmă, îngrijoraţi cu privire la inconsecvenţa Guvernului şi a clasei politice pentru demararea construirii autostrăzii Piteşti - Sibiu.