Veţi avea nevoie de mai multe acte pentru a încheia tranzacţia. O parte ar trebui să le aveţi deja, iar aici ne referim la actul de identitate sau la certificatul de căsătorie, ori sentinţa de divorţ, după caz. De asemenea, la actul de proprietate al locuinţei şi la documentaţia cadastrală şi încheierea de intabulare. Este bine să pregătiţi şi actele în original, dar şi copii ale acestora.
Pe lângă acestea, mai sunt necesare şi alte acte de la diferite instituţii. Este vorba despre extrasul de carte funciară, pe care îl obţineţi numai de la biroul notarial care va perfecta tranzacţia. Lista continuă cu certificatul fiscal, de la Direcţia de Impozite şi Taxe Locale. Dacă apartamentul pe care îl vindeţi este situat într-un bloc, nu uitaţi să cereţi o adeverinţă din partea Asociaţiei de Proprietari. Se mai adaugă certificatul energetic al locuinţei.
Odată găsit cumpărătorul, stabiliţi preţul final de vânzare al apartamentului. Doar aşa veţi putea încheia un antecontract de vânzare-cumpărare, iar după aceea contractul final. Suma convenită se poate achita, de regulă, în două tranşe: un avans la încheierea antecontractului şi un rest de plată la încheierea contractului final. În ambele cazuri, plăţile se fac în faţa notarului.