Românii şi-au schimbat obiceiurile de consum şi se orientează mai nou spre farmaciile situate în proximitate. Ei sunt dispuşi să parcurgă maximum 1 kilometru pe jos până la cea mai apropiată farmacie, pentru a cumpăra medicamentele şi produsele de care au nevoie, potrivit unui studiu al Consiliului Concurenţei, citat de Agerpres.
Autoritatea din domeniul concurenţei consideră că trebuie actualizat modul de analiză a cazurilor de pe piaţa farmaceutică, din perspectiva dimensiunii geografice, ca urmare a schimbărilor apărute în comportamentul consumatorilor, dar şi al companiilor de pe această piaţă.
În prezent, autoritatea defineşte piaţa geografică în cazul comerţului cu amănuntul de produse farmaceutice şi parafarmaceutice ca o zonă delimitată de o rază de 3 km în jurul farmaciei ţintă.
În ultimii ani, însă, numărul de tranzacţii pe această piaţă a înregistrat o majorare semnificativă şi, în acelaşi timp, a crescut densitatea farmaciilor în aria de 3 km.
Astfel, în cadrul analizelor pe care urmează să le efectueze, Consiliul Concurenţei va lua în considerare toate farmaciile existente pe o rază de 1 kilometru în jurul farmaciei ţintă, în acest fel, adaptând modul de definire a pieţei relevante geografice la noul context.
Consiliul Concurenţei invită părţile interesate să trimită observaţii şi puncte de vedere privind la noua modalitate de definire a pieţei relevante geografice până la data de 15 ianuarie 2021.
Editor : B.P.