Reziliată, Centura Bacăului va fi relicitată ca autostradă

Doru Cireaşă Data publicării:
CENTURA

Deși n-a fost în stare să ducă la capăt contractul centurii Bacău (scos la licitație în 2013), Compania de Drumuri și Autostrăzi are planuri mari cu aceasta. Centura va fi relicitată anul viitor la profil de autostradă. Proiectul a fost gândit inițial etapizat, începând cu o bandă pe sens.

Foto: Ceremonia de semnare în 2015 a contractului Centurii Bacău cu turcii de la Eko Insaat. Aceștia au realizat 3% din centură.

Reziliat în primăvara acestui an după ce Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere din România și constructorul turc Eko Insaat Ve tic au reușit să îl aducă la un stadiu de doar 3%, proiectul centurii Bacău este dezgropat. Centura va avea două benzi pe sens, iar structura rutieră va fi una diferită, cu două benzi pe sens, promite acum compania, potrivit informațiilor deținute de Digi24.ro.

Studiul de fezabilitate inițial, din 2012, prevedea realizarea terasamentului autostrăzii la profil de două benzi pe sens. Benzile de circulație urmau însă să fie realizate pentru început doar pe câte o bandă, alternativ din doi în doi kilometri. Separarea benzilor urma să fie făcută de parapeți de beton.

CNAIR justifică schimbările prin apariția unor noi normative privind straturile rutiere și a unui proiect de autostradă spre Moldova. Vor fi realizate două benzi pe sens între km 2 și 18 al autostrăzii (deci pe 16 kilometri din cei 30,8 kilometri, aceasta fiind porțiunea comună cu cea a autostrăzii Moldova), parapeți metalici de separare a sensurilor, panouri cu mesaje variabile și sisteme de transport inteligent - ITS (ultimele prezente pe majoritatea autostrăzilor din România însă inutile, căci funcționalitățile lor nu sunt folosite).

Valoarea estimată a lucrărilor este de 1,19 miliarde lei. Aceasta este considerată prea ridicată de către ingineri din cadrul proiectului. ”S-a adăugat o bandă de circulație, iar valoarea propusă crește de la 393 milioane lei (valoarea contractului semnat cu firma turcă Eko Insaat Ve Tic – n.red.) la 1,19 miliarde lei”, spune un inginer. Acesta atrage atenția asupra faptului că responsabil pentru eșecul primului proiect este tocmai actualul director general al CNAIR, Ștefan Ioniță, care în trecut a deținut și funcția de director pentru variante ocolitoare al companiei. Autostrada de centură va avea panouri fono-absorbante, perdele forestiere de protecție, și podețe pentru circulația faunei.

Investiția va fi realizată în 36 de luni, iar contractul ar putea fi semnat în primăvara anului viitor, după organizarea unei noi licitații.

Citește aici despre acuzele constructorilor români că firma adusă de Victor Ponta pentru centura Bacău i-ar fi înșelat.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Au montat o cameră ascunsă în apartamentul unde erau cazați în vacanță. Ce au descoperit că făcea personalul...
Digi FM
Mircea Bravo, adevărul despre câți bani câștigă din Youtube și Facebook
Pro FM
Managerul lui John Legend rupe tăcerea. Experiența „terifiantă” pe care a avut-o la una dintre petrecerile...
Film Now
Semnele timpurii de demență date de Bruce Willis nu au fost luate în seamă: "Nici într-un milion de ani nu...
Adevarul
„Tipul acela gay”. Elon Musk, vizat de declarațiile electorale ale lui Tim Walz, partenerul de campanie al...
Newsweek
Cine a luat 60 lei în plus la pensie și în octombrie? De ce alți 2000000 pensionari nu au luat nimic
Digi FM
Reacția cântăreței Irina Rimes după ce mai mulți influenceri au luat bani ca să-l promoveze pe rivalul Maiei...
Digi World
O asistentă a dezvăluit cele mai comune regrete pe care le aveau pacienții aflați pe patul de moarte
Digi Animal World
Imagini virale cu un pelican care încearcă să mănânce un pui de Capibara: „Se uită la el de parcă nu ar fi...
Film Now
“Acum ar fi scandalos”. Ce i-a cerut managerul lui Reese Witherspoon să facă pentru a primi rolul din “Blonda...
UTV
Bradley Cooper si Irina Shayk au sarbatorit Halloweenul alaturi de fiica lor in varsta de 7 ani