Un extraterestru decide, din motive încă necunoscute, să salveze un astronaut. Respectivul astronaut este nimeni altul decât dârzul maior Toma Dalea, al doilea român ajuns în spațiu după Dumitru Prunariu, în universul primului serial SF românesc, intitulat „Voyager” și aflat în acest moment în plină producție. Filmările la primul episod, dintr-un total de opt, au fost deja finalizate în România, iar producătorii speră ca noua miniserie să poată fi urmărită din 2024 și în România, pe una din platformele de streaming. „Voyager” este realizat cu ajutorul noii tehnologii „LED walls”, care a revoluționat industria cinematografică în materie de efecte speciale și a fost folosită cu succes la producții SF celebre precum „The Mandalorian” sau „Obi-Wan Kenobi”.
„Este o miniserie de 8 episoade. Durata fiecărui episod e în jur de 30 de minute”, a precizat pentru digi24.ro Ilinca Neagu, regizoare și scenaristă a producției „Voyager”
Distribuția și echipa de filmare și producție sunt internaționale (filmul este, practic, o coproducție Belgia-România, regizoarea fiind stabilită de mai mulți ani în Belgia, iar dialogurile personajelor sunt în limba engleză).
Doi actori români - Adrian Nartea și Ștefan Lupu - joacă în rolurile principale, ale astronautului, respectiv extraterestrului, iar acțiunea SF-ului se desfășoară, conform regizoarei, într-un „viitor nu foarte îndepărtat”, până în anul 2050”.
În prezent, au fost încheiate filmările în România pentru primul episod al mini-seriei SF.
„Pot să spun că, pentru primul episod, bugetul este foarte mic pentru genul ăsta de producții, dar îndeajuns de mare pentru un film românesc”, a spus Neagu.
„Din circa două săptămâni de filmare, am avut în aproape toate zilele filmări în studio - în decorul construit și cel virtual - și două zile de locație externă: una în exterior, la mare și una în interior la o clinică în Sisești”, a spus Ilinca Neagu.
Tehnologie de filmare și efecte speciale similare celor folosite la filmele „Avengers” sau „The Mandalorian”
La filmările din România s-a folosit noua tehnologie „LED walls”, care permite „îmbinarea” unui decor real cu unul virtual.
„Se folosește un ecran („LED wall”) rotund, pe care se face extensie virtuală de decor. Adică: ai o bucată de decor construită, scanată în 3D și refăcută, în extensie, pe acele ecrane. Arta este ca ce vedem pe ecrane și ce e real să se potrivească 1:1, astfel încât telespectatorul să nu știe unde se termină realul și începe virtualul”, a explicat regizoarea.
Tehnologia a fost folosită cu succes la producții SF celebre precum filmele din seria „Avengers”, ori seriale de mare succes precum „The Mandalorian”, „The Book of Bobba Fett” sau „Obi Wan-Kenobi”.
Setarile tale privind cookie-urile nu permit afisarea continutul din aceasta sectiune. Poti actualiza setarile modulelor coookie direct din browser sau de aici – e nevoie sa accepti cookie-urile social media
De asemenea, tehnologia permite o scădere semnificativă a costurilor pentru efecte speciale.
„În 2015 am început de facto căutatul banilor pentru film. A tot durat până s-a inventat această tehnologie, care să ne permită să scădem costurile”, a spus Ilinca Neagu.
Cine e „extraterestrul” și ce vrea el de la astronautul român
În „realitatea” din serialul „Voyager”, România reușește, cumva, să trimită un al doilea astronaut în spațiu, în urma unui proces de selecție organizat de Agenția Spațială Europeană (ESA). O astfel de competiție are loc chiar în prezent, în „lumea reală”, iar 16 candidați din România au trecut deja în următoarea etapă.
În universul „Voyager” astronautul român are grad de „maior” și îl cheamă Toma Dalea. Personajul este interpretat de actorul Adrian Nartea care a beneficiat, la filmări, inclusiv de consultanța venită din partea singurului român care a fost în spațiu, cosmonautul Dumitru Prunariu și carea are inclusiv un „cameo” în film, o secvență în care apare jucându-și propriul său rol.
Al doilea personaj principal - extraterestrul - este jucat de Ștefan Lupu, care este și coregraf și regizor de teatru.
„În ceea ce mă privește, am de interpretat un extraterestru. E ceva nou, din mai multe puncte de vedere. E nou în România și este un film care urmează să iasă pe piață și dorim să aibă un impact puternic. Pentru orice actor, să joci un extraterestru deja mi se pare o ofertă extraordinară. Pui în aplicare tot ce înseamnă creativitate, imaginație”, a spus Ștefan Lupu.
„Scenariul e foarte captivant pentru că, în momentul în care vorbim despre SF, deja trebuie să lucrăm mult cu imaginația. Asta, din start, este foarte captivant, pentru că e o lume necunoscută și neștiută, iar când un actor are de lucru într-un asemenea univers - la propriu și la figurat - atunci, provocarea este și mai mare”, a mai spus Lupu.
„Scriptul e bine scris și bine gândit, e foarte captivant”
Pentru rolul său, actorul român a folosit un costum de tip „motion-capture”.
„Personajul său e creat în stilul Gollum (din seria „Lord of the Rings”), a spus Ilinca Neagu. „Actorul interpretează, iar un sistem de captare a mișcărilor captează mișcările actorului. Echipa tehnică pune deasupra mișcărilor lui Ștefan Lupu personajul animat - alienul - și adaptează mișcările, care se suprapun peste cele ale personajului animat”.
Setarile tale privind cookie-urile nu permit afisarea continutul din aceasta sectiune. Poti actualiza setarile modulelor coookie direct din browser sau de aici – e nevoie sa accepti cookie-urile social media
„În total, aveam în jur de 25 de senzori. Senzori la fiecare deget, pe mâini, picioare, spate, ompoplați, partea lombară, bazin, genunchi, până la glezne”, a spus Lupu. „E un exercițiu destul de greu pentru actor”, a spus Lupu. „Uneori, trebuia să dau jos tot harnașamentul pentru că aveam o pauză de masă. Altminteri, nu puteam să-l dau jos pentru că, atunci când ieșeam din țarcul special făcut pentru filmare, intrând în contact cu metalele se demagnetizează senzorii. Nu aveam voie să părăsesc acei 5-7 metri pătrați pe care îi aveam pe platoul de filmare”.
După terminarea filmărilor la restul de 7 episoade și post-producție (montaj, efecte speciale etc.), producătorii „Voyager” estimează „o ieșire undeva în 2024” a miniseriei, pe care speră să o poată difuza pe unul din canalele de streaming existente și pe piața românească.