De cultivarea prieteniilor virtuale se ocupă intens liderii politici care râvnesc la un scor bun la toamnă. Victor Ponta i-a strâns pe cei mai mulți și îi invită să-i fie consilieri.
„Nu există semnul egal între popularitate și numărul de like-uri. Menirea unor companii inteligente de marketing digital e de a găsi tehnicile și metodele pentru că numărul de like-uri pe care un politician le are pe Facebook să se poată transforma în voturi”, spune Dragoș Stanca, expert media digitală.
Un loc în top și-a asigurat și presedintele. Traian Băsescu a folosit agresiv internetul în vara anului 2012, înainte de referendumul pentru demiterea sa din funcție. Recent, a "câștigat" fani la câteva zile după ce echipa sa a publicat înregistrările de la dicutiile cu Victor Ponta pe tema reducerii CAS.
„Majoritatea campaniilor vizează oamenii care sunt nehotărâți și cei care pot sa recomande altora ce anume să voteze, familie, părinți care întreabă: spune-mi și mie maică cu cine să votez. E mult mai eficient să ai o postare foarte OK pe un blog, nu mai trebuie să elaborezi comunicate de presă foarte complicate”, mai spune Dragoș Stanca.
Klaus Iohannis este ultimul intrat în joc.
„O pagină care presupune conținut original făcut pentru Facebook, o strategie care să monitorizeze în permanență ce se întâmplă, conținut viu, activ, după părerea mea, pentru un politician de prim rang, un buget ar trebui să fie între 4-6.000 de euro”, afirmă Dragoș Stanca.
În România sunt peste 7 milioane de utilizatori activi, dintre care 2,6 milioane accesează Facebook de pe telefonul mobil, zilnic, iar 4,8 milioane - de pe calculatoare.
„Și în România anului 2014 deja campaniile pe internet vor fi mai eficiente decât cele pe televiziuni. De altfel, noi suntem foarte rămași în urmă, cred că va fi crucială campania pe internet în 2014, nu la europarlamentare, ci la prezidențiale”, spunea Traian Băsescu în urmă cu câteva luni.