Specialiştii în comunicare spun că echipa lui Victor Ponta lucrează de mult timp la imaginea acestuia. Consilierii l-au îndemnat să îşi facă apariţia la pelerinaje şi slujbe religioase, pentru că Biserica este un subiect preferat al românilor.
„Te orientezi spre publicurile mai numeroase, pentru că încerci să ai un impact mai mare, care se va traduce în voturi mai multe. Raţionamentul e simplu. Atunci sigur că te duci spre evenimente unde vine cât mai multă lume, unde eşti văzut, nu numai prin televizor, ești văzut și în direct, iar pe TV are un impact mai mare pentru că (se zice) uite domnule câtă lume a fost acolo şi nu l-a huiduit sau l-au aplaudat sau i-au zâmbit”, explică Dumitru Borțun, specialist în comunicare politică.
Specialiştii în comunicare mai spun că Victor Ponta mai are un hop de trecut.
„El a început să aibă ceva de personaj popular. Ce mă surprinde este că încă nu a apărut o poreclă, un diminutiv ceva, cum apăruse la Ion Iliescu, de pildă, nea Nelu, cum apăruse la Emil Constantinescu ... era Emil. Lui Victor Ponta încă nu i-a apărut. Ar fi dovada că a trecut pârleazul, că a intrat în categoria personajelor populare”, subliniază Dumitru Borțun.
Tot în categoria personajelor politice se luptă pentru popularitate poate fi introdus şi Klaus Iohannis, care adoptă deocamdată seriozitatea candidatului liberal.
„Iohannis e o fiinţă foarte plăcută pe rază scurtă, pentru cei din jurul lui. Are un zâmbet plăcut, este reţinut, are un anumit echilibru care îţi inspiră încredere... E un om aşa, cu care treci strada, dar nu are alonja aia, a marelui lider. Dacă îşi închipuie că succesul pe care îl are pe rază scurtă, cum ar fi o sală de adunare electorală se poate multiplica la scară naţională înseamnă că nu are imaginaţie statistică”, spune Dumitru Borțun.
Cu toate că nu a intrat oficial în cursa pentru prezidenţiale, Elena Udrea are un comportament electoral.
„Ca virtual candidat e în stare de orice, se scoală dimineaţa, se culcă târziu, deci are multe calităţi, dar pe rază scurtă, pentru că aceste calităţi ale tale trebuie să se întâlnească undeva cu aşteptările marii majorităţi ale populaţiei cu drept de vot. Asta înseamnă să ai şanse”, arată specialistul în comunicare.
În cursa pentru Cotroceni şi-au mai anunţat intenţia de a intra, printre alţii, Monica Macovei, Călin Popescu Tăriceanu, Viorel Cataramă şi Remus Cernea.