Premierul a plecat după aproape două ore, în jurul orei 16.15. A fost o primă întâlnire față în față între președinte și premier, după ce Victor Ponta a făcut nominalizările pentru șefii parchetelor.
Din CSAT fac parte preşedintele ţării, şeful Guvernului, miniştrii Apărării Naţionale, Afacerilor Interne, Afacerilor Externe, cei ai Economiei şi Finanţelor Publice, precum şi şefii SRI şi SIE.
Ședința CSAT intervine în condițiile în care presa remarca, ieri, o răsturnare de situație în cazul numirii procurorilor. O presupusă înțelegere între premier și președinte cu privire la aceste numiri ar fi căzut, după ce șeful Guvernului a anunțat ieri că nu va mai face nominalizările pentru șefia parchetelor, ci o va lăsa în seama viitorului ministru al Justiției. Miercuri dimineață, surpriză. Guvernul anunță că premierul a trimis propuneri către CSM.
Liberalii urmau să anunțe azi pe cine susțin pentru funcția de ministru al Justiției, portofoliu care, potrivit alogoritmului guvernamental, le revine.
Mișcarea lui Victor Ponta i-a luat prin surprindere pe liberali, care nu și-au ascuns nemulțumirea profundă, însă au dat asigurări că USL nu se rupe. Mai mult, liderul Crin Antonescu a sugerat că noul ministru al Justiției, pe care îl va nominaliza partidul, ar putea retrage propunerile făcute de premier.
În orice caz, USL are convocată o ședință la o oră de la începerea ședinței CSAT, la ora 16.00.
Înaintea ședinței CSAT, șeful statului a participat la sărbătorirea a 100 de ani de la înființarea Academiei de Studii Economice. La ceremonie a fost prezent și președintele Senatului, Crin Antonescu.
De la ASE, președintele Traian Băsescu s-a întors la Cotroceni, unde urma să primească o delegație de parlamentari ai Uniunii Creștin-Democrate (CDU) și ai Uniunii Creștin-Sociale (CSU) din Republica Federală Germania.
Ce s-a discutat la CSAT, potrivit Președinției
Administrația Prezidențială a transmis în jurului orei 17.30 un comunicat în care precizează temele discutate în CSAT:
Membrii CSAT au decis că integrarea în spaţiul Schengen constituie un obiectiv fundamental care trebuie asumat la nivel naţional de către toţi factorii de răspundere.
Totodată, membrii Consiliului Suprem de Apărare a Ţării au analizat şi aprobat Metodologia de comunicare şi acţiune pentru instituţiile şi autorităţile cu responsabilităţi în gestionarea situaţiilor de atacuri teroriste în care sunt implicaţi cetăţeni români aflaţi în afara teritoriului României. Elaborarea unei astfel de metodologii este necesară datorită numărului tot mai mare de cetăţeni români aflaţi în afara teritoriului naţional.
O altă temă analizată în cadrul şedinţei Consiliului a constituit-o şi problematica ameninţărilor cibernetice la adresa României şi securitatea sistemelor informatice de interes naţional. S-a apreciat că în ultima perioadă aceste ameninţări s-au diversificat, devenind o opţiune tot mai atractivă pentru actorii statali sau nonstatali, întrucât nu implică resurse foarte mari.
Membrii CSAT au decis luarea unor măsuri care să permită urgentarea adoptării cadrului normativ şi operaţionalizării Agendei Digitale 2020 ca parte integrantă a efortului european de dezvoltare a societăţii informaţionale şi implicit a acţiunilor subsecvente ce sunt dedicate securităţii cibernetice.
În finalul şedinţei, a fost analizat Raportul Consiliului Suprem de Apărare a Ţării privind activitatea desfăşurată în anul 2012. Membrii CSAT au analizat stadiul îndeplinirii hotărârilor adoptate de către Consiliu în anul 2012, rezultând că 70,2% dintre acestea sunt îndeplinite, iar 29,8% sunt în curs de îndeplinire, nefinalizarea lor fiind pusă pe seama întinderii în timp a unor activităţi, a caracterului lor multinaţional ori a caracterului complex al unor activităţi şi implicării unui număr mare de instituţii în realizarea dispoziţiilor CSAT.
Membrii Consiliului au aprobat Raportul Consiliului Suprem de Apărare a Ţării privind activitatea desfăşurată în anul 2012 şi au decis trimiterea acestuia, spre examinare, către Parlamentul României.
În finalul şedinţei CSAT s-a avizat proiectul Hotărârii de Guvern referitoare la structura organizatorică şi efectivele Ministerului Afacerilor Interne.