„Ne despărţim de el, asta e! Funcţionează motorul, dar din punct de vedere estetic, caroseria este terminată”, spune Florin Radu, funcţionar public parlamentar.
Autovehiculul ARO, fabricat în 1991, i-a ajutat pe senatori ori de câte ori au rămas cu maşina în drum. Chiar dacă încă mai funcţionează, a fost tras pe dreapta acum o lună pentru că nu mai era sigur în trafic. Deşi nu sunt la fel de bătrâne, alte zeci de maşini vor avea aceeaşi soartă.
Ruginite, cu cauciucurile sau oglinzile sparte, cu elemente de caroserie legate cu sârmă, maşinile Logan şi Daewoo, fabricate la începutul anilor 2000, şi-au făcut treaba. Au deservit senatorii din ultimele trei legislaturi.
Pentru fiecare autoturism scos din uz, Senatul va primi, prin Programul de stimulare a înnoirii parcului auto, 6.500 de lei.
„Maşinile acestea sunt de aproape 13 ani în proprietatea Senatului, poate chiar mai mult. Unele dintre ele au 400-500.000 de kilometri. Sunt autoturisme de pe urma cărora Senatul încasează acele vouchere care reprezintă o sumă importantă. De alfel, maşinile nu ar mai fi avut acest preţ dacă erau vândute pe piaţa liberă”, susține Marinică Dincă, senator PNL.
Senatorii vor primi 61 de maşini noi pentru care au în buget aproape 4 milioane de lei. Ultimele autoturisme au fost cumpărate în 2008.
„Am avut un Logan, într-adevăr. L-am reparat o vreme pe banii mei, să zic aşa. După care m-am lăsat păgubaş şi l-am predat. Eu cred că viaţa celor care vor circula cu maşinile e mai în siguranţă şi riscul de a rămâne în drum e mult mai mic”, spune Haralambie Vochiţoiu, senator UNPR.
Senatorii care au renunţat la maşina de serviciu primesc lunar, pentru transport, o mie de lei. Senatul cheltuieşte până la 200.000 de lei, în fiecare lună, pentru transportul senatorilor.