Candidatul Alianţei Creştin Liberale la preşedinţie, Klaus Iohannis, este pasionat de ciclism, un hobby care costă cât te ţine buzunarul. O bicicletă, cu tot cu echipament, poate costa chiar şi câteva mii de euro.
Candidatul stângii este cunoscut pentru pasiunile lui costisitoare. Premierului Victor Ponta îi place să participe la raliuri, iar în 2008 a câştigat şi un titlu de campion naţional, din postură de copilot.
Un candidat care se revendică din zona dreptei, senatorul PNL Ioan Ghişe, şi-a descoperit pasiunea pentru şah în 1972. Timp de 3 decenii a participat la competiţii, iar apoi a devenit antrenor.
Ioan Ghişe a renunţat la turnee în 1992, când a intrat în Parlamentar. Nu mai joacă 16 ore pe zi ca în tinereţe, dar dnu poate sta departe de tabla de şah, mai ales că sportul minţii îl ajută şi în politică.
Elena Udrea, un alt potenţial candidat la preşedinţie, este pasionată de călătorii. A vizitat multe locuri şi datorită plimbărilor electorale, reuşind astfel să îmbine utilul cu plăcutul.
„Nu cred că există un preţ prea mare, pentru a ne găsi timp pentru noi înşine. Îmi număr weekendurile spre exemplu. Şi zic: uite mai sunt trei weekenduri de vară. Ce mai fac eu trei weekenduri la 40 de ani, vara”, spune Elena Udrea.
Preşedintele Senatului, Călin Popescu Tăriceanu, şi el candidat la prezidenţiale, este cunoscut drept un mare pasionat al maşinilor, în special cele clasice şi scumpe.
„Mi-au plăcut maşinile pe care mi le-am dorit când nu puteam să mi le cumpăr. Mai târziu, sigur că nu toate. Mi-am luat două, trei maşini de colecţie cu care să mă bucur”, afirmă Călin Popescu Tăriceanu.
Politicienii nu sunt însă întotdeauna transparenţi când vine vorba de pasiuni.
„Nu de multe ori îşi pot permite, din punct de vedere al imaginii, să spună că joacă golf, colecţionează maşini de modă veche costisitoare şi nu numai pentru că pot da ideea de politician caviar. Apare o discrepanţă între valorile pe care le clamezi şi realitate. Și atunci, hobby-ul te costă politic”, apreciază analistul politic Radu Magdin.
Totuşi, politicienii au şi strategii când vine vorba despre mediatizarea pasiunilor pe care le au.
„Testează piaţa. Dacă văd că există o reacţie pe piaţă şi anume faptul că nu este normal ca respectivul politician să se lăfăie în bani sau să facă un anumit hobby prea costisitor, părerea mea e că fie vor renunţa, fie îl vor face foarte discret şi nu îl vor menţiona la capitolul hobby”, adaugă Radu Magdin.