Premierul Victor Ponta foloseşte tot mai des site-urile de socializare. A anunţat pe Facebook rezultatul operaţiei sale la genunchi, după cel puţin o zi de speculaţii pe această temă. Biroul de presă al Guvernului, care are 28 de angajaţi, nu a comunicat nimic oficial. Nu este o întâmplare singulară. Tot pe Facebook a anunţat şeful Guvernului şi demisia lui Ioan Rus, după declaraţiile jignitoare ale acestuia la adresa românilor din diaspora. Demisia nu a fost nici până acum confirmată de departamentele pentru relaţia cu presa ale Guvernului sau Ministerul Transporturilor.
Comunicarea pe Internet a devenit o modă după ce a fost intens folosită de preşedintele Klaus Iohannis în campania electorală de anul trecut. Şeful statului a continuat să o folosească şi după ce a preluat mandatul. După ce Senatul a respins cererea procurorilor DNA de avizare a eventualei arestarii a lui Dan Şova, Klaus Iohannis a postat un mesaj pe Facebook, în loc să trimită un comunicat de presă.
„Nu ai voie să faci așa ceva. Te delegitimezi, nu mai ești suficient de legitim ca organ de stat, ca reprezentant al poporului. Nu trebuie să ne mire și nici să ne scandalizeze faptul că se duc pe Facebook, trebuie însă să ne mire faptul că nu o fac și pe canalele tradiționale”, este de părere consultantul în comunicare politică Dumitru Borțun.
Şeful statului a renunţat, recent, la această metodă de comunicare, la solicitarea jurnaliştilor acreditaţi la Cotroceni. Acum foloseşte căile oficiale şi abia apoi reţeaua de socializare. Şi politicienii europeni transmit mesaje pe internet, în special pe Twitter.
„Pe Twitter vei găsi o atmosferă mai rarefiată, mai serioasă, dar mai rece. Românul e predispus să intre pe Facebook. Comentariu reverențios, cu replici d-astea mai suculente”, spune Dumitru Borțun.
Replicile suculente pe Facebook l-au costat funcţia pe fostul purtător de cuvânt al Guvernului. Mirel Palada a fost demis după ce a făcut declaraţii deplasate la adresa jurnaliştilor, despre care a spus că i-ar plăcea să-i execute electric.
Facebook are în acest moment peste 8 milioane de utilizatori în România.