Noul ministru al Transporturilor a declarat că priorităţile sunt continuarea investiţiilor începute, implementarea Master Planului, dar şi creşterea absorbţiei.
Întrebat dacă există vreo şansă ca autostrada Comarnic – Braşov să fie construită pe timpul mandatului său, acesta a spus că nu ştie cât de lung sau scurt va fi mandatul. „Nu ştiu cât de lung sau scurt va fi mandatul meu. Autostrada Comarnic-Braşov aţi aflat că s-au publicat la licitaţie, proiectare şi execuţie primele două tronsoane de capăt, urmând că până sfârşitul lunii să se depună, tot aşa, să se ridice PSA pentru celelalte 3 tronsoane, aşa cum am propus împărţirea acestei autostrăzi, să se scoată la licitaţie studiul de fezabilitate, inclusiv componentă de studii geotehnice”, a declarat Iulian Matache.
Președintele Klaus Iohannis a semnat joi decretul privind numirea lui Iulian Matache la conducerea Ministerului Transporturilor.
Fost secretar de stat în Ministerul Transporturilor, Matache a fost a doua propunere a premierului Victor Ponta pentru acest portofoliu, după ce președintele Klaus Iohannis a respins numirea lui Mihai-Viorel Fifor în această funcție, pe motiv că nu are expertiza și experiența managerială necesare gestionării domeniului complex al transporturilor.
Președintele Klaus Iohannis a semnat miercuri decretul prin care se ia act de demisia lui Ioan Rus, ministru al Transporturilor, și se constată încetarea funcției de membru al Guvernului.
Iulian Matache, noul ministrul al Transporturilor, a fost secretar de stat în acelaşi minister din martie anul trecut şi este considerat un apropiat al liderului PSD Marian Oprişan, el ocupând funcţii de conducere la nivelul Consiliului Judeţean Vrancea.
El a condus Direcţia Dezvoltare din cadrul CJ Vrancea până în mai 2012, când USL a preluat guvernarea, moment în care a fost numit secretar de stat la Ministerul Dezvoltării.
Iulian Matache, a cărui soţie este preşedintele Tribunalului Vrancea, este prezentat în presa locală drept un apropiat al preşedintelui Consiliului Judeţean Vrancea, Marian Oprişan, la momentul numirii ca secretar de stat, în mai 2012, el mulţumindu-i public lui Oprişan şi spunând că nu ar fi ajuns în această funcţie fără sprijinul, susţinerea şi încrederea sa.
Iulian Matache a fost angajat din 1999 până la plecarea la Ministerul Dezvoltării, în 2009, la Consiliul Judeţean Vrancea, ocupând funcţiile de inspector de specialitate, şef compartiment şi director executiv. În 2009 a fost secretar de stat în Ministerul Dezvoltării pentru câteva luni.
Ministrul Transporturilor este inginer, luându-şi diploma de licenţă la Facultatea de Căi Ferate, Drumuri şi Poduri la Universitatea de Construcţii din Bucureşti în 1996. De asemenea, a mai făcut unele cursuri şi programe de perfecţionare la Bucureşti, Bruxelles şi Barcelona. Matache este vorbitor de limbă engleză, cunoaşte la nivel mediu limba franceză şi este posesorul unui permis de conducere a calculatorului ECDL.
Matache deţine, împreună cu soţia sa, trei terenuri de 482, 600 şi 1.000 mp şi o casă de locuit de 203 mp. Ministrul mai deţine un Volskwagen Passat din 2007. Iulian Matache are două credite scadente în 2016 de 5.340 şi 14.300 de euro şi unul ipotecar, scadent în 2038, în valoare de 50.000 de euro, potrivit declaraţiei de avere, completată în 2014.