Primarul general al Capitalei Nicușor Dan i-a retras, miercuri, atribuțiile viceprimarului liberal Stelian Bujduveanu. Decizia vine în contextul scandalului pe bugetul Capitalei.
”Timp de trei ani, a existat o majoritate de dreapta în Consiliul General al Municipiului București, formată din PNL, USR și PMP. Acum PNL a decis să formeze o altă majoritate alături de PSD care nu se mai potrivește cu poziţia pe care domnul Viceprimar PNL o avea. Este ilogic ca viceprimarul să fie simultan și în opoziție cu Primarul General și să lucreze în aparatul de specialitate al Primarului”, a declarat Nicușor Dan.
Viceprimarul Capitalei, Stelian Bujduveanu, a coordonat până în prezent domenii precum transporturile, patrimoniul, relația cu Administrația Străzilor București și Societatea de Transport București, atribuții care au fost preluate de Primarul General.
Prin decizia de azi, Nicușor Dan va avea drept de semnătură pentru toate deciziile din primărie.
Decizia vine la scurt timp după ce PSD și PNL au dat un comunicat comun că vor convoca o ședință extraordinară pentru buget, au venit cu amendamente la comun și vor să se întâlnească vineri cu toți consilierii și primarul general. Comunicatul era semnat de Gabriela Firea și Sebastian Burduja, liderii celor două filiale locale PSD și PNL.
E un semnal al coabitării celor două partide înainte de începerea campaniei electorale.
Bugetul Capitalei nu a trecut nici după trei încercări.
La ședința din 1 martie, viceprimarul Stelian Bujduveanu (PNL) a reproşat că STB nu a beneficiat în 2023 de bani pentru reparaţii, dar că au fost subvenţionate o serie de "companii politice", pentru a nu intra în insolvenţă. În acest sens, Bujduveanu a declarat că Trustul de Clădiri Metropolitane nu a demonstrat faptul "că poate să fie o companie profitabilă". Viceprimarul a criticat şi starea generală a parcurilor, adăugând că acestea "sunt în dezastru" şi că reabilitările au început abia în al treilea an de mandat.
"Nu s-a întâmplat până în prezent ca STB să fie capitalizată, pentru a putea să îşi repare propria flotă, pentru a putea să îmbunătăţească calitatea transportului public, acolo, pe vehiculele vechi. Da, s-a avansat în achiziţia de autovehicule, dar cele vechi au rămas în continuare în stare de degradare. În schimb ce am văzut? Majorări de capital social la compania de casă a USR. Majorări de capital social la companii care dau să intre în faliment. Le subvenţionăm, ca să nu falimenteze, în detrimentul operatorilor de transport", a spus el.
Editor : G.M.