Mai sunt două zile până România iese din starea de urgență, decretată pentru prima oară în 20 de ani, pentru a ține sub control răspândirea pandemiei în țara noastră.
Guvernul și președintele s-au angajat ca, de vineri, să instituie starea de alertă, pentru a putea acoperi din punct de vedere legal relaxarea în etape.
Numai că, deși mai au mai puțin de 48 de ore la dispoziție, cadrul legal este departe de a fi gata. Legea relaxării nu are cum să intre în vigoare mai devreme de luni, iar ordonanța care permite instituirea stării de alertă este chiar la această oră în dezbaterea CCR.
Care sunt variantele și ce scenarii iau în calcul guvernanții, explică Andreea Georgescu, urnalist Digi24:
CCR dă unde verde OUG 21/2004 privind starea de alertă
Consecințe:
* Guvernul emite Hotărârea de Guvern privind instituirea stării de alertă
* Regulile și sancțiunile pentru perioada 15-17 mai pot fi instituite prin OUG
CCR amână decizia în cazul OUG 21/2004 privind starea de alertă
Consecințe:
* Guvernul emite Hotărârea de Guvern privind instituirea stării de alertă
* Regulile și sancțiunile pentru perioada 15-17 mai pot fi instituite prin OUG
CCR admite sesizarea în cazul OUG 21/2204 privind starea de alertă
Consecințe:
* Camera Deputaților integrează observațiile Curții în Lege
* Guvernul pregătește o intervenție prin OUG care să țină cont de observații
* OUG 21/2004 este în vigoare până la motivarea și publicarea hotărârii CCR