Piaţa de maşini second-hand din România, printre cele mai puţin transparente din Europa în ceea ce privește istoricul vehiculelor

Data actualizării: Data publicării:
masini second hand intr-o parcare
Piaţa de maşini de second-hand din România, printre cele mai puţin transparente din Europa în ceea ce privește istoricul vehiculelor.

Piaţa de maşini second-hand din România este una dintre cele mai puţin transparente din Europa, iar peste 59% dintre autovehicule prezintă avarii în istoric, cu o valoare medie a daunelor de 3.879 de euro, reiese dintr-un studiu de specialitate, publicat marţi.

Conform datelor centralizate de platforma carVertical în „Indexul de Transparenţă”, ţările în care există un nivel ridicat de transparenţă pe piaţa auto rulate sunt: Marea Britanie, Germania, Elveţia, Danemarca şi Franţa.

În acest context, România ocupă locul 21 din cele 25 de ţări incluse în studiu, regăsindu-se pe lista celor mai puţin transparente pieţe de maşini second-hand din Europa. Astfel, aproape 66% dintre maşinile analizate sunt importate din alte ţări, în timp ce peste 59% dintre maşini prezintă avarii în istoric, cu o valoare medie a daunelor de 3.879 euro.

De altfel, majoritatea ţărilor care oferă mai puţină transparenţă în piaţa auto au o medie scăzută a valorii daunelor, iar România nu face excepţie, ocupând locul 6 în clasament, iar pe poziţia următoare se află Polonia (65,79%).

Potrivit sursei citate, România se prezintă mai bine la vârsta maşinilor second-hand, cu o vechime puţin mai mare de nouă ani (9,44 ani), situaţia care ne plasează pe locul 12 din 25 în clasamentul pieţelor auto analizate.

Din totalul maşinilor analizate de carVertical în România, 7,8% au avut kilometrajul dat înapoi. Valoarea medie ştearsă de pe odometru a crescut faţă de anul trecut, de la 48.000 km la 85.186 km.

„Cele mai recente cercetări efectuate de carVertical au arătat că o maşină cu kilometrajul dat înapoi poate fi vândută cu un preţ cu 20% mai ridicat decât valoarea sa reală. Aşadar, mulţi români pot plăti o sumă mai ridicată pentru un vehicul fără să fie conştienţi că a existat o fraudă la mijloc. Totuşi, comparativ cu alte ţări din Europa, dacă analizăm valoarea medie a daunelor, România se află sub nivelul standard al pagubelor financiare. De asemenea, vechimea maşinilor cu kilometrajul dat înapoi este strâns legată de impactul financiar potenţial asupra unui cumpărător. Spre exemplu, vânzarea unei maşini cu o vechime de 15 ani, care are kilometrajul manipulat, poate creşte artificial valoarea vehiculului cu o medie de 27%. Pentru fiecare 100.000 de kilometri daţi înapoi, cumpărătorul ar putea cheltui pe maşină, fără să ştie detaliile reale, cu aproximativ 2.000 de euro în plus”, precizează specialiştii.

În topul ţărilor cu cele mai puţin transparente pieţe de auto rulate se află: Estonia, Lituania, Letonia şi Ucraina. Ţara care prezintă cel mai mare număr de maşini cu kilometraj falsificat este Letonia (12,92%), în timp ce Ucraina se află printre ţările cu cele mai mari ponderi de maşini importate din Europa (82,4%), precizează sursa citată de Agerpres.

De asemenea, în Regatul Unit, ratele de import sunt foarte scăzute (2,2%), ceea ce se corelează direct cu numărul mic de fraude de pe piaţa de maşini second-hand. În plus, ţările din top prezintă un procentaj redus de maşini cu kilometrajul falsificat: Elveţia (2,4%), Regatul Unit (2,7%), Franţa (3,3%), Germania (3,4%) şi Danemarca (4,1%).

Indexul de Transparenţă al pieţei auto a fost realizat pe un eşantion de 24 de ţări din Europa şi SUA, pe o perioadă de 12 luni. Cercetarea se bazează pe date din rapoartele reale ale maşinilor cumpărate de către clienţii carVertical şi a avut la bază şase criterii: procentajul maşinilor cu kilometrajul dat înapoi; valoarea medie a kilometrilor şterşi de pe odometru; procentajul maşinilor avariate; media valorii daunelor; procentajul de maşini second-hand importate; vârsta medie a maşinilor verificate.

Pentru studiul privind frauda de kilometraj, au fost analizate 11 ţări: Ucraina, Polonia, România, Ungaria, Slovacia, Letonia, Republica Cehă, Serbia, Lituania, Italia şi Marea Britanie.

carVertical este o companie care oferă rapoarte complete privind istoricul autovehiculelor rulate, pe baza a peste 900 de baze de date globale. Cu operaţiuni în 28 de ţări, serviciile carVertical acoperă cea mai mare parte a Europei, SUA, Mexic şi Australia. 

Editor : Liviu Cojan

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Unde s-a născut Iisus Hristos de fapt și de ce s-ar putea să nu fie Betleem, conform...
Digi FM
Doi vloggeri români au vizitat Venezuela, una dintre cele mai sărace țări din lume: „Am fost șocați, un...
Pro FM
Cum este Misha Miller, care a cucerit topurile muzicale cu Alex Velea, în timpul liber: „Nu trebuie să...
Film Now
43 de ani și 3 copii, superbă și în formă. Jessica Alba, vacanță în costum de baie în Mykonos, cu familia...
Adevarul
De ce nu mâncăm ouă de curcă și de ce nu se găsesc în supermarket la fel ca cele de găină
Newsweek
ALERTĂ Pensionarii pierd 330 lei la pensie în ianuarie. Documentul care „îngroapă” indexarea, semnat
Digi FM
Monica Bîrlădeanu, adevărul despre motivele pentru care nu-și mai face rezoluții la început de an: „Am...
Digi World
O vedetă TikTok a murit la doar 19 ani din cauza unei boli foarte rare care afectează doar câteva sute de...
Digi Animal World
Cum arată câinele care valorează un milion de euro. A fost conceput și născut în România: „A câștigat toate...
Film Now
Cum arată „Doamna cu porumbei” din „Singur acasă 2” la 79 de ani. Actrița a avut probleme de sănătate: „A...
UTV
CRBL, primul Craciun departe de fiica sa, Alessia: „Povestim pe WhatsApp, dar nu e acelasi lucru”. Artistul a...