Pe cel mai mare aeroport din țară, aeroportul Otopeni, unii șoferii de ride-sharing anulează cursele pasagerilor, iar mai apoi negociază prețul cash, cât să iasă pe plus și după plata parcării. Alții nici nu se mai obosesc să accepte comenzi, abordează direct clienții din parcare. Un experiment Digi24 arată că prețul cerut pe o cursă ajunge, de multe ori, să fie și dublu, iar practica a ajuns să fie un obicei.
Experimentul a început la ora 12.20, pe aeroportul Otopeni la terminalul Sosiri. Un reporter Digi24 a încercat să ia o mașină spre casă și a vrut să vadă dacă șoferul ia clienții prin aplicație sau cere banii cash.
Filmare cu camera ascunsă:
Șofer: Ai nevoie de mașină?
Reporter: Da. Până la hotel Phoenicia. Trebuie să dau comandă?
Șofer: Nu.
Reporter: Păi și cum fac?
Șofer: Cash.
Reporter: Cash? Și cât îmi luați?
Șofer: 80 lei.
Reporter: Păi pe aplicație îmi cere 50 lei.
Șofer: Da, dar trebuie să plătesc parcarea.
După ce reporterul a refuzat comanda, nu a trecut mai mult de un minut, iar un al doilea șofer, de la aceeași companie, a oprit și a vrut să știe, în primul rând, dacă este vorba despre o cursă lungă.
Filmare cu camera ascunsă:
Șofer: Să vedem câți km sunt până acolo.
Reporter: Nu luați pe aplicație?
Șofer: Puteți să îmi trimiteți pe Revolut dacă nu aveți cash.
Reporter: Nu am Revolut.
Șofer: Pe aplicație cât vă arată?
Reporter: 50.
Șofer: Păi de aia nu pleacă nimeni.
Reporter: Adică nu mă ia nimeni cu 50 lei? Păi cât îmi luați?
Șofer: Păi cel puțin să plătesc parcarea. 70 lei cu totul.
Reporter: Și pe aplicație dacă îmi cere 50 lei.
Șofer: Păi vă înțeleg, dar… mulți vă anulează. Toți șoferii, poate prea rar se găsește. Dacă vrei pot sa te ajut si oprim undeva sa scoți.
Experimentul Digi24 e trăit zilnic de sute de turiști. O pasageră povestește pe rețelele sociale că a fost nevoită să meargă acasă, noaptea, pe jos, după ce a ajuns pe aeroportul Otopeni și nu a reușit să găsească o mașină, deși ar fi încercat de mai multe ori să dea comandă. Șoferii îi anulau toate cursele, în momentul în care ajungeau la punctul de întâlnire, ca să poate negocia plata cash.
Pasageră: "Mi s-a spus foarte clar, 150 lei pe km. Am crezut că nu aud bine. Nu accepta nimeni nimic, numai cash și negociere la botul calului. Și riscul este mare că puteai să negociezi o sumă și să te trezești când ajungi cu alta."
Într-un răspuns pentru Digi24, compania de ride-sharing încurajează utilizatorii să raporteze orice situație neplăcută direct în aplicație și spune că analizează aceste date pentru a identifica șoferii cu o rată mare de anulare a curselor: "Încurajăm utilizatorii să raporteze orice situație neplăcută direct în aplicație. Echipa noastră de operațiuni analizează în mod constant datele generate de aplicație și identifică șoferii cu o rată mare de anulare a curselor."
La rândul ei, Compania Națională de Aeroporturi București susține că nu a primit sesizări din partea pasagerilor legate de astfel de practici ale șoferilor de ride-sharing.
Editor : G.M.