Gruia Stoica, în faţa judecătorilor timp de cinci minute. Avocaţii săi au cerut amânarea pentru a studia înregistrările din dosar

Data publicării:
Clipboard01-16

Primul termen al procesului în care patronul Grup Feroviar Român, Gruia Stoica, este judecat pentru cumpărare de influenţă, s-a încheiat în cinci minute. Avocaţii apărării au cerut un nou termen pentru a studia înregistrările din dosar, cererea fiind aprobată miercuri de magistraţii Curţii de Apel Bucureşti.

Următorul termen a fost programat pentru 28 mai.

Omul de afaceri Gruia Stoica este acuzat că ar fi oferit 3 milioane de euro unui avocat pentru a se asigura că va câştiga, în detrimentul CFR Marfă, licitaţia pentru transportul cărbunelui de la Complexul Energetic Oltenia. Este vorba despre un contract de 100 de milioane de euro.

Patronul GFR a fost reţinut în ziua licitaţiei - 29 ianuarie - şi trimis în judecată de procurorii Direcţiei Naţionale Anticorupţie la jumătatea lunii februarie.

Întrebat de jurnalişti dacă i s-a restituit garanţia depusă în momentul în care a licitat pentru compania CFR Marfă, el a negat că ar avea vreo informaţie în acest sens: „Nu ştiu nimic despre garanţia despre care vorbiţi, nu m-am uitat la televizor, nu am vorbit cu nimeni, pur şi simplu, de câteva zile”, a spus patronul GFR.

Jurnaliştii au primit acelaşi răspuns şi privitor la sechestrul procurorilor: „Nu ştiu, vă rog să mă credeţi, azi vreau să mă interesez şi eu”, a declarat Gruia Stoica.

În celălalt caz în care Gruia Stoica a intrat în atenţie zilele acestea, legat de cererea procurorilor de a pune sub sechestru o garanţie de 10 milioane de euro la Ministerul Transporturilor, au început să vină lămuriri de la cei spre care se arunca vina.

Raiffeisen, cea care avea scrisoarea de garanţie bancară de 10 milioane de euro, a anunţat că a refuzat executarea întrucât documentul expirase. Adică cererea a venit după 23 martie, termenul-limită.

Procurorii DIICOT Iaşi au cerut în ianuarie Ministerului Transporturilor punerea sub sechestru a scrisorii de garanţie bancară de la privatizarea CFR Marfă. E vorba de demersuri asiguratorii pentru o anchetă care vizează privatizarea Transbordare Vagoane Marfă, firma de stat preluată de Gruia Stoica.

Ministerul Transporturilor a anunţat marţi că a avut toată bunăvoinţa: a vrut să execute scrisoarea de garanţie de 10 milioane euro, dar Raiffeisen a refuzat, şi prin urmare a decis să sesizeze DIICOT.

Business Club

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Meteorologii anunță o lună ianuarie cum n-a mai fost în România. Vreme neobișnuită și temperaturi ciudate
Digi FM
Kevin Costner, vacanță în Aspen alături de fiica sa adolescentă. Actorul este tatăl a șapte copii
Pro FM
Soția lui Kanye West, într-o pelerină transparentă de ploaie, cu nimic pe dedesubt. El, cu mască pe față...
Film Now
I-a arătat imagini nud și i-a vorbit despre dependența lui de pornografie. Blake Lively l-a dat în judecată...
Adevarul
De când va fi fabricată Dacia Spring în Europa: va duce la o scădere masivă a costurilor
Newsweek
Ultimele vești de la Casa de Pensii despre indexarea pensiilor în ianuarie: Va veni direct majorată
Digi FM
Controversă după momentul Aurei Șova cu Marius Manole, din finala Vocea României 2024: "Respectul faţă de...
Digi World
O vedetă TikTok a murit la doar 19 ani din cauza unei boli foarte rare care afectează doar câteva sute de...
Digi Animal World
Cum arată câinele care valorează un milion de euro. A fost conceput și născut în România: „A câștigat toate...
Film Now
Cum arată la 44 de ani fiul tatuat al lui Michael Douglas, care-i seamănă leit. De ce a făcut Cameron șapte...
UTV
Andreea Balan si George Burcea, impreuna la serbarea fiicei lor, Ella. Au lasat in urma certurile pentru...