Gruia Stoica, în faţa judecătorilor timp de cinci minute. Avocaţii săi au cerut amânarea pentru a studia înregistrările din dosar

Data publicării:
Clipboard01-16

Primul termen al procesului în care patronul Grup Feroviar Român, Gruia Stoica, este judecat pentru cumpărare de influenţă, s-a încheiat în cinci minute. Avocaţii apărării au cerut un nou termen pentru a studia înregistrările din dosar, cererea fiind aprobată miercuri de magistraţii Curţii de Apel Bucureşti.

Următorul termen a fost programat pentru 28 mai.

Omul de afaceri Gruia Stoica este acuzat că ar fi oferit 3 milioane de euro unui avocat pentru a se asigura că va câştiga, în detrimentul CFR Marfă, licitaţia pentru transportul cărbunelui de la Complexul Energetic Oltenia. Este vorba despre un contract de 100 de milioane de euro.

Patronul GFR a fost reţinut în ziua licitaţiei - 29 ianuarie - şi trimis în judecată de procurorii Direcţiei Naţionale Anticorupţie la jumătatea lunii februarie.

Întrebat de jurnalişti dacă i s-a restituit garanţia depusă în momentul în care a licitat pentru compania CFR Marfă, el a negat că ar avea vreo informaţie în acest sens: „Nu ştiu nimic despre garanţia despre care vorbiţi, nu m-am uitat la televizor, nu am vorbit cu nimeni, pur şi simplu, de câteva zile”, a spus patronul GFR.

Jurnaliştii au primit acelaşi răspuns şi privitor la sechestrul procurorilor: „Nu ştiu, vă rog să mă credeţi, azi vreau să mă interesez şi eu”, a declarat Gruia Stoica.

În celălalt caz în care Gruia Stoica a intrat în atenţie zilele acestea, legat de cererea procurorilor de a pune sub sechestru o garanţie de 10 milioane de euro la Ministerul Transporturilor, au început să vină lămuriri de la cei spre care se arunca vina.

Raiffeisen, cea care avea scrisoarea de garanţie bancară de 10 milioane de euro, a anunţat că a refuzat executarea întrucât documentul expirase. Adică cererea a venit după 23 martie, termenul-limită.

Procurorii DIICOT Iaşi au cerut în ianuarie Ministerului Transporturilor punerea sub sechestru a scrisorii de garanţie bancară de la privatizarea CFR Marfă. E vorba de demersuri asiguratorii pentru o anchetă care vizează privatizarea Transbordare Vagoane Marfă, firma de stat preluată de Gruia Stoica.

Ministerul Transporturilor a anunţat marţi că a avut toată bunăvoinţa: a vrut să execute scrisoarea de garanţie de 10 milioane euro, dar Raiffeisen a refuzat, şi prin urmare a decis să sesizeze DIICOT.

Business Club

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri