O asociere formată din compania autohtonă Metroul SA și cea elvețiană Amberg Engineering a câştigat licitaţia pentru întocmirea studiului de pre-fezabilitate şi a studiului de fezabilitate pentru construcţia tronsonului Gara de Nord – Gara Progresul.
Contractul este estimat la suma de 38 milioane lei (8 milioane euro), potrivit clubferoviar.ro. Licitaţia pentru efectuarea serviciilor de proiectare, asistenţă şi consultanţă de specialitate aferenţe realizării Studiului de Pre-Fezabilitate (SPF) şi Studiului de Fezabilitate (SF) pentru construcţia Liniei 4 de metrou: Lac Straulesti – Gara Progresul, tronsonul Gara de Nord – Gara Progresul a fost lansată în luna februarie a acestui an. Durata contractului va fi de 22 de luni începând de la data atribuirii.
Amberg Engineering, parte a Amberg Group, este firma care a realizat activitățile de inginerie la tunelul Gotthard, lung de 57 de kilometri, cel mai lung tunel de cale ferată din lume.
Secţiunea de metrou Gara de Nord – Gara Progresul, care va avea, cel mai probabil, zece staţii, este un proiect de 1 miliard de euro şi va deservi o zonă a Capitalei cu aproape 300.000 de locuitori.
Racordul cu reţeaua de metrou existenţă se va face în zona centrală la Eroilor sau Izvor şi traseul probabil va fi Palatul Parlamentului – Filaret – Eroii Revoluţiei – Şoseaua Giurgiului – Gara Progresul.
Totodată, la Gara Progresul va fi nevoie şi de realizarea unui nod intermodal de transport pentru conexiunea cu liniile RATB şi cu inelul feroviar al Capitalei.
În martie 2017, directorul general al Metrorex, Marin Aldea anunţa că pentru secţiunea Gara de Nord –Gara Progresul, lucrările vor începe în anul 2019 urmând a fi finalizate în anul 2023.