Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a trimis spre validare, la Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice, documentaţia pentru proiectarea şi execuţia secţiunii 1 Sibiu – Boiţa a autostrăzii Sibiu – Piteşti.
După validarea documentaţiei, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere va putea publica în SEAP licitaţia pentru construirea primei secţiuni din cea mai aşteptată autostradă din România, cerută şi de Dacia, cel mai mare exportator al României, potrivit Economica.net.
Şeful CNAIR, Ştefan Ioniţă, a anunţat anterior că în lunile mai - iunie vor fi scoase la licitaţie capetele autostrăzii Sibiu - Piteşti. Capetele viitoarei autostrăzi sunt secţiunea 1, Sibiu – Boiţa (14 kilometri) şi secţiunea 5, Curtea de Argeş – Piteşti (30 kilometri).
Pe 16 martie, CNAIR a anunţat că în urma dispoziţiilor Ministrului Transporturilor, Răzvan Cuc, a fost predată companiei documentaţia tehnică aferentă Studiilor de Fezabilitate pentru secţiunile 1 şi 5 din cadrul contractului privind Revizuirea/Actualizarea Studiului de Fezabilitate pentru "Autostrada Sibiu – Piteşti".
În ceea ce priveşte secţiunile din mijloc, CNAIR a prelungit până pe 15 august 2017 contractul privind Revizuirea/Actualizarea Studiului de Fezabilitate pentru "Autostrada Sibiu - Piteşti", semnat în 2015 cu asocierea Spea - Tecnic Consulting Engineering România.
Autostrada Piteşti-Sibiu este una dintre cele mai aşteptate din România. Construcţia celor 123 de kilometri ai autostrazii este estimată la 2 miliarde de euro, aceasta urmând să fie finanţată şi din fonduri europene.
Deși sunt planificate să înceapă lucrările în această vară nu este obținut acordul de mediu pentru lucrări care trebuie să stea la baza obținerii autorizației de construire. Acest fapt ar putea întârzia substanțial demararea propriu-zisă a lucrărilor.