În multe gări din România călătorii trebuie să aibă calităţi atletice. Oamenii trebuie să se caţere, practic, în tren, pentru că distanţa dintre peron şi vagon este de peste jumătate de metru. Un exemplu este ultima staţie în care ajunge trenul pe litoral - Mangalia.
Pentru a prinde trenul, mulţi urcă pe burtă sau împinşi la spate de alţi călători.
„Urcarea? Puţin neplăcută pentru că e diferenţă de înălţime”, spune un călător.
„Nu mi se pare normal, mai ales că eu am venit din Simeria şi în Simeria a trebuit să mă duc prin boscheţi ca să ajung la vagon”, comentează un altul.
Turiştii se plâng şi că singura toaletă din gară este foarte murdară: „Mă surprinde că nu e o toaletă, păi sunt atâţia care vin, nu ştiu, mi se pare...”
24 de trenuri vin şi pleacă zilnic din Gara Mangalia.
Altă gară, aceleaşi probleme. La Făgăraş, oamenii au nevoie de taburet sau de scăriţă pentru a urca în tren. Peroanele sunt prea joase, iar călătorii nu pot urca în tren fără ajutor.
„Este foarte mare distanţa, nu înţeleg de ce nu sunt şi 2, 3 scări la trenul ăsta sau peronul mai înalt”, spune o femeie.
Şi aici oamenii se plâng de modul în care arată grupurile sanitare: „În evul mediu! Foarte urât. Nu înţeleg de ce e taxă. Dacă iei taxă trebuie să ai şi bani să întreţii o toaletă.”
Seara, peronul nu e luminat, aşa că oamenii sunt nevoiţi să sară din tren pe întuneric. CFR a anunţat că gara din Făgăraş va intra în reabilitare. Toaletele vor fi refăcute, va fi introdusă apa potabilă iar sălile de aşteptare vor fi renovate. Deocamdată nu se lucrează. Până la această oră, reprezentanţii CFR nu au trimis o statistică cu datele despre peroanele nemodernizate din gările din ţară.