Video Hackerii caută victime pe aeroport. Ce mesaje primesc pasagerii cu zboruri întârziate sau anulate

Data actualizării: Data publicării:
Haos pe Aeroportul Otopeni
FOTO: Inquam Photos / Octav Ganea

Infractorii cibernetici încearcă să profite de situațiile legate de zborurile cu probleme. Unii pasageri au primit mesaje care îi îndrumă cum să obțină despăgubiri. Tot ce trebuie să facă este să acceseze un link. Specialiștii atrag atenția că este vorba de o nouă serie de mesaje de tip phishing. Infractorii online pot intra în posesia datelor personale sau a conturilor bancare.

În plin sezon estival, zborurile întârziate și anulate sunt la ordinea zilei. Ocazie perfectă pentru hackeri să profite de necazul pasagerilor.

Un călător a cărui cursă a fost întârziată, a primit următorul mesaj. "Zborul tău recent a fost întarziat, iar tu poți avea dreptul la 600 de € despăgubire. Începe-ți cererea aici". Mesajul se termină cu un link. În realitate este vorba de o fraudă informatică.

Hackerii folosesc un nume de companie fictivă care este ușor de confundat cu al unei firme care în realitate chiar se ocupă de drepturile pasagerilor, și pe seama căreia infractorii cibernetici profită de a atrage victime.

Reprezentanții companiei în cauză spun că ei nu contactează primii clienții.

Ramona Colea - reprezentant firmă care se ocupă de drepturilor pasagerilor: Corespondența cu noi nu este inițiată de noi, ci de pasagerul care este interesat de ajutor. Unii ne-au întrebat care ar fi procedura, alții au fost foarte deranjați și ne-au întrebat de unde sunt disponibile datele lor de contact, respectiv numerele de telefon.

Andrei Bozeanu - cercetător securitate cibernetică: Lantul este destul de extins, vulnerabilitatea și problema de securitate poate exista oriunde. Aceste mesaje se numesc mesaje de tip phishing și au rolul de a „pescui” victimele.

Sfatul specialiștilor este să fiți precauți. Cu atât mai mult dacă, vi se solicită date despre contul bancar sau parole. Verificați adresa și numele expeditorului, cât și informația din text.

În cazul de față mesajul a fost primit după un zbor care a întârziat o oră și 30 de minute.

Un pasager este compensat, dacă întârzierea este mai mare.

Dacă ați ajuns la destinație cu o întârziere de cel puțin 3 ore, aveți dreptul să cereți despăgubiri. La fel și dacă zborul a fost anulat. Valoarea despăgubirilor poate ajunge până la 600 de euro de pasager. Acestea se acordă doar dacă a fost vina operatorului aerian. Dacă zborul a fost afectat din cauza condițiilor meteo, atunci nu veți primi niciun ban.

Pentru despăgubiri pasagerii se pot adresa direct operatorului de zbor sau unei firme specilizate în drepturile călătorilor.

Editor : I.C

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri