Oamenii au cumpărat în primele nouă luni din acest an aproape un milion şi jumătate de anvelope noi, mai puţine cu 33% faţă de anul trecut, potrivit datelor Michelin România.
„Pe fondul acestei crize economice și a salariului mic din România, o mare parte a segmentului de piață beneficiază de aceste anvelope second-hand, fiind undeva la jumătate de preț față de cele noi”, spune Cătălin Stoican, director operaţional la Euromaster.
De exemplu, o anvelopă nouă pentru Dacia Logan costă între 150 şi 175 de lei, în timp ce una la mâna a doua costă maximum 80 de lei. Fiţi atenţi însă la starea anvelopelor pe care le folosiţi!
În cazul unei anvelope noi, marcajul de uzură este cu mult sub profilul de rulare al anvelopei. În cazul unei anvelope mult uzate, care nu mai poate fi folosită, martorul de uzură este la nivelul suprafeţei de rulare. Dacă circulaţi cu astfel de anvelope, trebuie să ştiţi că vă expuneţi mai multor pericole precum acvaplanarea, distanța mare de frânare, dar și manevrabilitatea scăzută.
Indiferent dacă aveţi maşina echipată cu anvelope de iarnă sau nu, companiile de asigurări susţin că vor plăti despăgubirile.
Poliţia nu este la fel de îngăduitoare. Cine nu are cauciucuri de iarnă şi merge cu cele de vară pe zăpadă riscă 20 de puncte de amendă, adică o amendă de 1.600 de lei.