Galeria artificială a tunelului de pe autostradă are o înălţime de 20 de metri. Constructorii italieni şi români au avut de dus la bun sfârşit un proiect complex.
Într-o primă fază, constructorii au făcut o săpătură în masiv, iar apoi cu instalații speciale a fost realizată structura tunelului - pereți mulați peste care s-a turnat o placă de beton, realizând astfel acoperișul galeriei artificiale.
Următorul pas a fost scoaterea pământului de sub placa gata întărită şi realizarea căii de rulare pentru autoturisme. Aceleaşi metode de construcţie au fost aplicate şi la metroul din Bucuresti.
Tunelul face parte din autostrada Orăştie-Sibiu, unde lucrările au început în luna iunie a anului 2011, iar termenul de finalizare a fost stabilit în primă fază pentru luna aprilie a acestui an.
Din cauza unor alunecări de teren semnalate în toamna lui 2012, constructorii au decis să amâne inaugurarea autostrăzii până spre sfârşitul lui 2013.