Un tunel, soluția pentru a ajunge mai repede de la Galați la Tulcea

Data publicării:
dunare nisip

Proiectul tunelului pe sub Dunăre a plecat de la nevoia de a scurta durata unei călătorii de la Galaţi la Tulcea.

Acum, această distanţă este parcursă şi pe şosea şi cu bacul. Călătoria pe fluviu înseamnă cel puţin o jumătate de oră. La care se mai adaugă timpul de aşteptare la pontonul bacului. Tunelul va reduce considerabil timpul pierdut pe drum. Un kilometru şi jumătate parcurs pe sub Dunăre cu viteza de 60 de kilometri pe oră va fi parcurs în mai puţin de două minute.

Primul pas spre realizarea galeriei este studiul de fezabilitate, care să arate ce metode de construcţie trebuie folosite. Solul este moale şi trebuie bine consolidat. Doar aceste cercetări costă 10 milioane de euro, dar primarul din Galaţi spune că merită banii.

Este un proiect care este vital pentru dezvoltarea zonei noastre, a oraşului şi a zonei. Când zic zonă, ma gândesc şi la Brăila şi judeţul vecin Tulcea. Pentru toate trei judeţele este foarte important ca acest proiect să capete viaţă”, susține Marius Stan, edilul Galațiului.

O altă variantă, mai ieftină, ar fi fost construirea unui pod în loc de tunel. Specialiştii înclină totuşi spre varianta unei galerii pe sub Dunăre.

Din punctul meu de vedere e o construcţie care se poate realiza mai uşor, având în vedere tehnologia actuală. A se vedea tehnologia folosită la metrou. Şi din punct de vedere funcţional este mai avantajoasă o astfel de construcţie, un tunel faţă de un pod. Pe timp de iarnă se reduc anumite probleme determinate de fenomenele naturale, vânt, furtună, zăpadă”, spune Ioan Stângu, profesor universitar.

Acum, o mie de maşini traversează fluviul în fiecare zi între Galaţi şi Tulcea. Taxa pentru un autoturism este 18 lei, iar pentru un camion 55. Construcţia tunelului i-ar scăpa pe şoferi de cheltuieli şi ar trece bacul la capitolul istorie.

Primarul din Galaţi are două variante pentru a face rost de bani. Fonduri europene sau un parteneriat cu o firmă particulară.


O investiţie care, la acest moment, ar fi de 350 de milioane de euro. Pentru început, aleşii locali au aprobat alocarea a 10 milioane de euro, din bugetul local.

Primăria ia în calcul două variante. Fie va construi tunelul cu bani europeni, fie prin parteneriat public-privat. Lucrările ar putea dura circa doi ani, iar săpăturile ar putea fi făcute în zona graniţei cu Republica Moldova, la Giurgiuleşti.

Cele 10 milioane de euro alocaţi de consilierii gălăţeni sunt pentru realizarea studiului de fezabilitate. Specialiştii în cadastru din Galaţi susţin că nu vor fi întâmpinate probleme tehnice deoarece va fi străpuns un strat bine consolidat de sub apă. 

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri