Ultimul avion TAROM care putea zbura în SUA a ieșit la pensie

Data actualizării: Data publicării:
161029_A310_TAROM_RETRAGERE_03_INQUAM_Octav_Ganea
Foto: Inquam Photos / Octav Ganea

TAROM a scos la pensie ultimul avion care mai putea zbura de la Bucureşti la New York sau Beijing. Avionul, denumit Transilvania, a efectuat astăzi ultima sa cursa pentru compania aeriană de stat, după 24 de ani de zbor. Un moment emoţionant pentru cei care s-au aflat la manşa sa mai bine de două decenii.

161029_A310_TAROM_RETRAGERE_03_INQUAM_Octav_Ganea
Foto: Inquam Photos / Octav Ganea

Tunuri de apă au aşteptat aeronava Airbus A310 la aterizarea sa pe Otopeni. Zborul de la Madrid a fost ultimul pe care avionul cu 209 locuri l-a făcut sub sigla TAROM.

Aeronava a fost cumpărată de companie în 1992 şi a costat aproape 100 de milioane de dolari. În flota TAROM au mai fost două astfel de aeronave. Una dintre ele a fost şi ea pensionată luna trecută. Iar un alt treilea avion similar s-a prăbuşit în 1995 la Baloteşti, în cel mai mare accident aviatic din istoria României.

Fostul comandant Virgil Dumitraşcu îşi aminteşte cu nostalgie de perioadele petrecute la manşă.

„O amintire super-plăcută și care și acum îmi dă emoții, în 1994, cu acest avion am făcut o acrobație cu 185 de pasageri”, spune Virgil Dumitrașcu, fost comandant.

După pensionarea celor două Airbus-uri anul acesta, TAROM rămâne acum doar cu 21 de avioane: 9 ATR-uri care zboară pe rute interne, 4 Airbus-uri A319 şi 8 aeronave Boeing.

Şefii companiei de stat spun că efortul financiar pentru continuarea operării celor două aeronave de mari dimensiuni, la care s-a renunţat anul acesta, era de 58 de milioane de dolari în următorii cinci ani. Cheltuieli pe care compania aflată pe pierderi nu și le putea permite.Lucru recunoscut şi de fostul ministru al Transporturilor, Dan Costescu. Acesta arată, totuși, că acestea erau „singurele aeronave wide-body pe care România le avea. Acum TAROM şi-a pierdut şansa să mai opereze curse transoceanice”.

„Sperăm, speranța moare ultima, că va fi achiziționat un alt tip de avion mult superior și că ne vom bucura cu toții”, spune Cati Barbu, fostă stewardesă.

Oficialii companiei aeriene speră ca până în primăvara anului viitor să aducă în flotă încă două aeronave.

Am început să operăm cursele long curier spre New York, spre Beijing, spre Dubai, Bangkok. Mi-aș dori ca TAROM să redevină ce a fost, să facă din nou curse long curier”, spune Alexandru Silivestru, comandant.

Avioanele TAROM nu mai zboară spre SUA din 2003, deși cea spre America fusese înfiinţată încă din 1974 după vizita lui Nicolae Ceauşescu peste Ocean. Tot atunci s-a renunţat şi la zborul spre Beijing.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Locurile din Europa unde pot fugi românii de frig. 10 destinații cu soare și căldură, chiar și în plină iarnă
Digi FM
Kevin Costner, vacanță în Aspen alături de fiica sa adolescentă. Actorul este tatăl a șapte copii
Pro FM
Soția lui Kanye West, într-o pelerină transparentă de ploaie, cu nimic pe dedesubt. El, cu mască pe față...
Film Now
I-a arătat imagini nud și i-a vorbit despre dependența lui de pornografie. Blake Lively l-a dat în judecată...
Adevarul
De când va fi fabricată Dacia Spring în Europa: va duce la o scădere masivă a costurilor
Newsweek
Cu ce precizie iau pensia, în 2025, românii care au muncit în Germania? Haos cu pensiile în România
Digi FM
Controversă după momentul Aurei Șova cu Marius Manole, din finala Vocea României 2024: "Respectul faţă de...
Digi World
O vedetă TikTok a murit la doar 19 ani din cauza unei boli foarte rare care afectează doar câteva sute de...
Digi Animal World
Cum arată câinele care valorează un milion de euro. A fost conceput și născut în România: „A câștigat toate...
Film Now
Cum arată la 44 de ani fiul tatuat al lui Michael Douglas, care-i seamănă leit. De ce a făcut Cameron șapte...
UTV
Andreea Balan si George Burcea, impreuna la serbarea fiicei lor, Ella. Au lasat in urma certurile pentru...