Un avion TAROM a fost reţinut temporar la sol în Amsterdam, de o companie specializată în recuperarea compensaţiilor, din cauza neplăţii obligațiilor către pasageri. În replică, TAROM acuză că sechestrul impus asupra combustibilului aeronavei a fost realizat fără o notificare prealabilă. Zborul, care circula pe ruta Amsterdam-București, a decolat cu o întârziere de o oră și jumătate, a transmis site-ul specializat în știri din aviație, boardingpass.ro.
ACTUALIZARE 15: 40 - Zborul respectiv care circula pe ruta Amsterdam - București, la data de 25 octombrie 2024, a decolat spre Capitală cu oră și jumătate mai târziu.
La data de 30 octombrie, reprezentanții TAROM au confirmat incidentul, declarând însă că nu au fost contactați de compania olandeză și nu au primit notificări prealabile referitoare la acțiunea de sechestrare.
„Referitor la situaţia apărută în legătură cu zborul TAROM RO362 Amsterdam – Bucureşti din data de 25 octombrie 2024, dorim să menţionăm că măsura de sechestru impusă asupra combustibilului aeronavei de către o companie specializată în recuperarea compensaţiilor a fost realizată fără o notificare prealabilă şi fără un contact direct cu reprezentanţii TAROM, nici la sediul central şi nici la reprezentanţa companiei din Bruxelles. TAROM consideră că incidentul ar fi putut fi evitat dacă ar fi fost contactată pentru clarificări înainte de a se recurge la o astfel de acţiune”, a transmis compania, citată de News.ro.
Suma restantă a fost transferată, iar zborul către Bucureşti a fost realizat, însă au existat şi sume deja achitate care au fost incluse în sechestrul impus pe aeroportul olandez, reclamă TAROM, care a precizat că urmăreşte clarificarea detaliilor cu privire la aceste plăţi deja efectuate şi recuperarea sumelor care au fost dublate prin acţiunea companiei olandeze.
De asemenea, TAROM afirmă că a efectuat către această companie specializată în recuperarea compensaţiilor plăţi aferente unor solicitări de compensaţie pentru cereri de despăgubire înregistrate înainte de pandemie, în baza notificărilor primite anterior şi, de asemenea, alte plăţi erau deja în curs de realizare.
”Asigurăm pasagerii şi partenerii noştri că TAROM continuă să trateze aceste solicitări cu seriozitate şi va rămâne dedicată soluţionării tuturor situaţiilor într-un mod echitabil şi transparent”, a transmis sursa citată.
Știrea inițială - Compania olandeză, care se ocupă cu recuperarea compensațiilor pentru pasagerii afectați de anulări și întârzieri, a reținut aproape 8.000 de litri de combustibil destinați alimentării avionului TAROM. Măsura a fost luată ca urmare a refuzului companiei aeriene de stat de a plăti compensațiile stabilite prin hotărâri judecătorești între 2017 și 2021.
„După ani întregi de solicitări, nu a avut altă soluție decât să recurgă la sechestrarea a 7.841 de litri de combustibil dintr-un avion TAROM, pentru a asigura despăgubirile datorate pasagerilor afectați”, a transmis compania olandeză.
În urma incidentului, echipajul a informat conducerea TAROM, care a transferat suma restantă către compania olandeză la aproximativ 40 de minute după intervenție. Reprezentanții companiei olandeze au menționat că există aproximativ 100 de pasageri cu drepturi de compensație față de TAROM.
„Sperăm că acest sechestru va asigura că și acele cazuri vor fi plătite rapid, fără sa fie nevoie să mergem la extreme”, a adăugat compania olandeză.
Editor : Ș.A.