Iar proiectul este unul ambiţios - panouri digitale cu sistem de comunicare instalate la intrarea în pasajele rutiere din oraş, dar şi pe arterele importante, pe care vor fi afişate, în timp real, informaţii despre valorile de trafic, accidente sau alerte meteo.
Sistemul ar urma să fie implementat în cinci puncte importante din Capitală, respectiv în Pasajele Unirii, Victoriei, Obor, Muncii şi Aerogării.
În Pasajul Unirii, spre exemplu, ar urma să fie instalate camere video şi senzori pentru monitorizarea traficului. Datele colectate de aceste dispozitive ar trebui să ajungă într-un dispecerat, pe care aceeaşi firmă care a câştigat contractul se obligă să îl construiască. Dacă informaţiile arată că în pasaj a avut loc un accident rutier sau că există un ambuteiaj în trafic, aceste date ar trebui să apară pe ecrane pe care firma se obligă să le monteze la intrarea în pasaj.
Panouri pentru informare ar urma să fie instalate pe toate arterele gestionate de Administraţia Străzilor din Bucureşti.
Prin intermediul acestora, ar urma să fie transmise şi informaţii despre programul transportului în comun, obiective turistice, lucrări de reabilitare rutieră, dar şi alerte privind producerea unui incendiu în zonă sau a unui protest.
Informaţii afişate pe panouri
- temperatura
- ora exactă
- programul transportului în comun
- evenimente organizate de Primărie
- obiective turistice în zonă
- incendii
- situaţii de urgenţă
Proiectul a fost asumat încă din 2010, printr-o hotărâre a Consiliului General al Municipiului Bucureşti. În document se arată că semnalizarea verticală trebuie implementată pentru creşterea siguranţei şi a fluenţei traficului din Capitală.
Licitaţia a fost organizată în vara lui 2013, iar în concurs s-a înscris o singură firmă. Societatea, care potrivit datelor raportate la Registrul Comerţului are 15 angajaţi, deţine mai multe panouri digitale publicitare în Capitală. De altfel, panourile au fost oferite, cu titlu gratuit, primăriei în toamna anului trecut, iar municipalitatea le putea folosi pentru a anunţa evenimente de interes public, precum avertizări meteo sau alte alerte.
Societatea este deţinută de un offshore cipriot şi activează în România de 10 ani.