Foto: Agerpres
„Pe perioada de vară, au fost foarte multe reclamații referitoare la aerul condiționat (în trenuri — n. r.), foarte multe probleme. Majoritatea problemelor s-a rezolvat în timpul parcursului, însă unele chiar nu au putut fi rezolvate, iar în aceste situații s-au luat măsuri de a muta călătorii în alte vagoane, pe locurile rămase libere, unde clima funcționa corespunzător. Să sperăm că aceste deficiențe nu vor mai apărea. Acum avem și fonduri alocate pentru a realiza licitații numai pentru climă și trebuie să mai ținem cont de un lucru care ne presează: din 2017 trebuie să avem toate vagoanele, inclusiv trenurile Regio, cu clima în funcțiune. Este un ordin al ministrului, 723 din 2015, care modifică alt ordin al ministrului Transporturilor, nr. 153 din 2011, care prevede acest lucru, iar noi deja am început pregătirile”, a declarat șeful CFR Călători.
Potrivit acestuia, dotarea unui vagon cu aer condiționat poate ajunge până la 400.000 de lei, dacă nu există instalația.
„Dacă este vorba să amenajăm clima într-un vagon care nu este dotat cu instalații, cu țevi etc., suma poate să meargă până în 400.000 de lei. Deci, este o investiție imensă”, a precizat Iosif Szentes.
El a mai spus că în majoritatea trenurilor Regio este prezent aerul condiționat, deși acest lucru devine obligatoriu abia din 2017. În prezent, în jur de 230 de vagoane necesită instalarea climei.
„Până acum, nu era obligatorie asigurarea climatizării în trenurile Regio. Noi, în majoritatea trenurilor Regio, am asigurat acest serviciu, chiar dacă nu era obligatoriu. Avem în continuare în jur de 230 de vagoane care necesită dotare cu climă și pe care, în programul pe care l-am lansat începând de anul viitor și până la punerea în aplicare a acestei restricții impuse de OMT 723, o să le realizăm”, a adăugat directorul CFR Călători.
Iosif Szentes a participat, vineri, la proiectul cultural-educativ-social „'Arcade peste timp și ape”, care a avut drept scop marcarea a 155 de ani de la inaugurarea liniei de cale ferată Cernavodă - Constanța, prima linie feroviară din Dobrogea, și 120 de ani de la realizarea complexului podurilor dunărene, sub conducerea inginerului Anghel Saligny.