Chiar dacă primăria anunţă compania de apă când vrea să asfalteze o stradă, aceasta execută lucrările după alt plan pe motiv că banii vin din fonduri europene, iar proiectele au date fixe la care pot fi începute.
Peste 70 de kilometri de carosabil au fost reabilitaţi în 2013 în Timişoara. Acest lucru înseamnă o investiţie de 40 de milioane de lei. Cu toate acestea, din cauza deselor intervenţii la reţeaua de apă şi canalizare au apărut numeroase gropi în asfalt.
Iar şoferii se plâng că întreg oraşul e împânzit de gropi care le distrug maşinile.
Teoretic, străzile sparte pentru lucrări trebuie reasfaltate odată intervenţia terminată, pe banii operatorului regional de apă şi canalizare. Doar că, de cele mai multe ori, șanţurile sunt astupate numai cu pietriş, pentru că regia lucrează cu fonduri europene, aşa că poate cheltui banii doar pe ce e prevăzut în proiect. Iar numărul de lucrări este uriaş: aproape 1.000 de intervenţii pe an. Schimbarea reţelelor a înghiţit deja 45 de milioane de euro, iar compania derulează un nou program, de 119 milioane de euro.
„O medie este undeva între trei şi patru intervenţii pe zi. În Timişoara, vechimea unor reţele este uneori chiar şi de 100 de ani. Trebuie să ai şi banii necesari pentru a putea să intervii şi atunci lucrul ăsta îl rezolvăm din fonduri europene”, spune Ilie Vlaicu, directorul Operatorului Regional de Servicii Apă şi Canalizare.
Țevile din sistemul de alimentare cu apă în Timişoara se întind pe aproape 550 de kilometri, iar cele din sistemul de canalizare pe 650 de kilometri.