Cumpărate acum 23 de ani, cele două Airbus-uri din flota TAROM ar putea fi transformate în avioane pentru demnitari.
Christian Heinzmann, director general al TAROM: „Aeronavele în sine vor fi câteva milioane de dolari, iar configurarea lor în full VIP alte câteva milioane. Trebuie comandate scaunele, exteriorul, sistemul de divertisment, deci este mult de muncă”.
Dan Logan, inginer şef TAROM: „Este un avion intercontinental. Poate să care 209 pasageri, să zboare 10.000 de kilometri cu o viteză aproximativă de 800 de kilometri la oră”.
Contra cost, TAROM poate asigura întreţinerea şi personalul de zbor pentru fiecare cursă pe care o fac demnitarii.
Victor Ponta, premierul României: „În măsura în care avem un avion sau mai multe oficiale, pot fi folosite de preşedinte, premier și vom negocia cu cei de la TAROM achiziţionarea unei aeronave care să servească ca şi aeronavă de protocol”.
Discuţiile au început după ce preşedintele a cerut Guvernului să cumpere un avion pentru transportul delegaţiilor oficiale, pe motiv că închirierea unei aeronave costă mai mult. Unii experţi în aviaţie spun însă că întreţinerea celor două avioane ar fi costisitoare.
Cele două aeronave pe care Guvernul ar putea să le cumpere de la TAROM au făcut mai mult de 10 ani curse la New York şi Beijing. În 2003, compania a renunţat la zborurile lungi şi avioanele au fost folosite pentru curse regionale şi chartere. Managerul companiei şi-a făcut deja planuri. Vrea avioane noi, Airbus-uri A330.
Christian Heinzmann, director general al TAROM: „Nu vom cumpăra aeronave noi pentru că nu avem suficienţi bani, dar vom încerca să le luam în leasing. Am putea face acest lucru destul de repede, într-un an sau doi”.
TAROM foloseşte acum 23 de avioane Airbus, Boeing şi ATR, pentru care şefii TAROM caută noi destinaţii: Bagdad, Tirana şi Cairo.