Aproape jumătate dintre românii de peste 15 ani din mediul urban folosesc internetul, în creştere cu aproape 10% faţă de 2010, indică un studiu recent al institutului de cercetare online Daedalus. A crescut de asemenea numărul celor care preferă să economisească timp şi care aleg online-ul pentru a rezolva plata facturilor sau pentru a cumpăra diferite produse.
Potrivit studiului, 43% dintre repondenţi îşi plătesc facturile la utilităţi pe internet, 38% cumpără îmbrăcăminte şi încălţăminte, iar 37% achiziţionează echipamente electronice din magazinele online. Nici cosmeticele sau parfumurile nu sunt neglijate: 34% dintre cei chestionaţi au achiziţionat astfel de produse prin internet.
Păgubiţi de site-uri de reduceri
Anul trecut a crescut însă şi numărul celor păgubiţi de site-urile de reduceri, motiv pentru care numărul comenzilor online a scăzut cu aproximativ 2 puncte procentuale. În prezent, doar 33% dintre români îşi cumpără servicii şi produse de pe site-urile de cumpărături colective.
În 2012 a scăzut şi numărul de bilete de avion cumpărate prin internet.
Studiul a fost realizat pe un eşantion de 600 de persoane din mediul urban, cu vârste cuprinse între 18 şi 55 de ani, care au acces la Internet.