Sorin Oprescu / Foto: Mediafax
„Astea noi (bulevardele, n.r.) pe care le termin acum, cum ar fi Liviu Rebreanu sau Berzei, le facem cu piste de biciclete. La fel şi cele pe care le începem, le-am conceput cu piste de biciclete pe carosabil”, a spus Sorin Oprescu, potrivit Mediafax.
„Pe cele vechi care au trotuare late vom face pistele de biciclete aşa cum sunt în Copenhaga, vom îngusta trotuarul şi vom face piste de biciclete”, a precizat Sorin Oprescu, la Forumul Grupului de lucru pentru realizarea Planului Integrat de Mobilitate în Municipiul Bucureşti şi zona sa regională de influenţă în transport.
Potrivit primarului, decizia amplasării pistelor şi pe carosabil a fost luată în urma discuţiilor avute cu reprezentanţii organizaţiilor nonguvernamentale, în cadrul grupurilor de lucru dedicate „chestiunii pistelor de biciclişti”.
„Nu oricum şi în orice condiţii poţi să construieşti, până când nu există studiile de specialitate, şi mă refer aici la pistele de biciclete aşezate pe carosabil, pe calea rutieră, pentru care trebuie să ai şi cadru legislativ", a mai spus S. Oprescu, care a menţionat că studiile în intersecţii în special pe cele două axe principale de transport din Capitală, N-S şi E-V, au fost demarate împreună cu reprezentanţii ONG-urilor.
Potrivit primarului general, în prezent, în Capitală sunt 18 piste pentru biciclişti „viabile”, iar acestea se întind doar pe câţiva kilometri.
Grupul pentru realizarea Planului Integrat de Mobilitate în Municipiul Bucureşti şi zona regională de influenţă în transport a fost înfiinţat în 24 ianuarie şi are în componenţă un departament special pentru analizarea problematicii transportului alternativ.