Sindicaliştii de la ROMATSA spun că sunt probleme în sistem: „Ne dispar avioanele de pe ecran”. Reacția conducerii companiei

Data publicării:
aeroport henri coanda otopeni 1 bucharestairports.ro

Acest sistem, dacă ne dispar avioane de pe ecran, nu se aude bine în frecvenţă, nu putem să îl reparăm, nu sunt specialiştii care l-au creat, italienii de la care îl cumpăraserăm, pentru că n-au vrut să mai dea bani, azi nu mai avem acest contract de mentenanţă. Foarte multe ţinte care au dispărut de pe ecran. Ţintele sunt avioanele. Tu vezi pe ecran o ţintă, să zicem TAROM 234 şi, la un moment dat, dispare, nu mai vezi nimic, nu mai există informaţia respectivă. Pot să îl coordonez dacă vorbesc cu el, dar, practic, în momentul ăla nu îl mai văd”, a explicat Gabriel Tudorache, lider de sindicat, problemele cu care se confruntă angajaţii.

Nu ştii unde este într-un anumit moment. Poţi să-l pierzi de pe ecran. El, la rândul lui, poate să ajungă în situaţia să fie necontrolat şi e ceva groaznic. În vara asta am avut atât de multe disfuncţionalităţi ale sistemului cât n-am avut niciodată”, a afirmat şi Florin Diaconu, un alt lider de sindicat. 

Aurel Stanciu, directorul ROMATSA, spune că acuzaţiile sunt nefondate şi că le va demonta printr-o situaţie referitoare la siguranţa traficului din ultimii ani, pe care o va prezenta Ministerului Transporturilor şi presei.

El a explicat că programul şi echipamentele cu care se lucrează acum sunt folosite de câţiva ani, dar că ele vor fi schimbate începând de anul următor.

Afirmaţiile sunt foarte grave, ale unor oameni care lucrează de mulţi ani în ROMATSA, care ştiu foarte bine că acest sistem a funcţionat şi funcţionează încă, al firmei Selex. Este un sistem care trebuie înlocuit. (Un nou program, n.r.) a fost contractat de acum doi ani, în cadrul programului ROMATSA Air Trafic Management 2015 Plus, cu firma Indra. Un nou program, care va fi compatibil cu toate sistemele din Europa în următorii 10-15 ani”, a spus Aurel Stanciu. 

"Vom demonta aceste afirmaţii printr-o situaţie pe care o să o prezentăm autorităţii care va veni în control. O să o prezentăm secretarului de stat şi ministrului Transporturilor”, a mai spus directorul ROMATSA.

Directorul ROMATSA a cerut anularea grevei controlorilor de trafic

Pe de altă parte, acesta a spus că, în ceea ce priveşte greva anunţată de sindicalişti pentru 1 septembrie, decizia este ilegală.  

"Am atacat în instanţă şi am solicitat anularea grevei ca fiind ilegală pentru că nu poţi declanşa grevă generală în momentul în care, din 14 puncte, 12 s-au rezolvat şi au mai rămas două. Dintre acestea două, una, organigrama, nu este atributul sindicatului, este atributul patronatului. Iar la cealaltă, într-adevăr, putem discuta. Oferta noastră, ne-o menţinem, este o mărire medie cu 2.000 de lei la controlorii din Bucureşti şi o mărire cu 400-500 de lei în ţară”, a spus Aurel Stanciu.

„Dânşii cer ceva ce e pe lângă lege”, a mai spus managerul companiei.

"Problema bugetului de venituri şi cheltuieli nu ne permite să facem o mărire mai mare de 20 de milioane de lei vechi la controlorii din Bucureşti, care sunt vreo 300, şi de patru-cinci milioane de lei vechi pentru controlorii din provincie", a explicat şeful ROMATSA.  

Directorul general a dat ordin la toţi directorii şi şefii de serviciu să facă tabele în care oamenii să recunoască din ce sindicat fac parte şi dacă au semnat sau nu de grevă. Sunt abuzuri incalificabile, care depăşesc orice cadru legal”, a spus Florin Diaconu, reprezentant al sindicatului ROMATSA.

De 10 luni, preşedintele României ne trimite răspuns „Nu e de competenţa mea, am trimis-o la Ministerul Transporturilor”. Ministerul Transporturilor ne spune „Nu e de competenţa mea, am trimis-o directorului general”. Senatul României ne spune „Nu e de competenţa mea, am trimis-o directorului general”. Toate răspunsurile sunt răspunsurile acestui general de carton”, a afirmat Gabriel Tudorache, liderul Sindicatului Controlorilor de Trafic Aerian ATCOR. 

Conflict la ROMATSA

La sfârşitul săptămânii trecute, un şef de sindicat a vrut să citească planul de management al companiei, pe care angajaţii îl contestă, şi a luat hârtiile din mâna directorului. În acel moment, Aurel Stanciu s-a îmbrâncit cu unul dintre sindicalişti. Directorul ROMATSA spune că incidentul a fost provocat de sindicalist, dar a fost contrazis de reprezentanţii angajaţilor.

Ei vor fi audiaţi astăzi de poliţişti.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Locurile din Europa unde pot fugi românii de frig. 10 destinații cu soare și căldură, chiar și în plină iarnă
Digi FM
Kevin Costner, vacanță în Aspen alături de fiica sa adolescentă. Actorul este tatăl a șapte copii
Pro FM
Soția lui Kanye West, într-o pelerină transparentă de ploaie, cu nimic pe dedesubt. El, cu mască pe față...
Film Now
I-a arătat imagini nud și i-a vorbit despre dependența lui de pornografie. Blake Lively l-a dat în judecată...
Adevarul
De când va fi fabricată Dacia Spring în Europa: va duce la o scădere masivă a costurilor
Newsweek
Cu ce precizie iau pensia, în 2025, românii care au muncit în Germania? Haos cu pensiile în România
Digi FM
Controversă după momentul Aurei Șova cu Marius Manole, din finala Vocea României 2024: "Respectul faţă de...
Digi World
O vedetă TikTok a murit la doar 19 ani din cauza unei boli foarte rare care afectează doar câteva sute de...
Digi Animal World
Cum arată câinele care valorează un milion de euro. A fost conceput și născut în România: „A câștigat toate...
Film Now
Cum arată la 44 de ani fiul tatuat al lui Michael Douglas, care-i seamănă leit. De ce a făcut Cameron șapte...
UTV
Andreea Balan si George Burcea, impreuna la serbarea fiicei lor, Ella. Au lasat in urma certurile pentru...