Lucrările de lărgire la patru benzi a celor nouă kilometri de centură dintre autostrada spre Piteşti şi Drumul Naţional 7 s-au blocat în zona Chiajna.
„Este o zonă destul de delicată unde centura Capitalei este traversată de trei apeducte. Eu am propus şi susţin în continuare să se închidă traficul total în zonă, să avem două luni la dispoziţie să remediem”, a spus directorul general al CNADNR, Cătălin Homor.
Practic centura va fi închisă pe o porţiune de aproximativ 100 de metri. În această perioadă în zonă va fi ridicat un pasaj. O idee care îi irită pe şoferii care trec prin zonă.
„Păi pe unde o luăm? Există vreo variantă?O luăm prin Bucureşti şi e mai rău. Şi acolo numa lucrări”, a spus un șofer nemulțumit de idee.
Răspunsul vine de la marii transportatori, care susţin propunerea Companiei de Drumuri, atâta timp cât primesc asigurări că lucrările se vor termina la timp.
„În ceea ce priveşte rutele ocolitoare pentru noi, există centura de sud, dar există şi altenative pentru cei care vin de la Piteşti, pe autostradă; intră la Găeşti pe şoseua veche Chitila – Bucureşti”, a explicat transportatorul Ion Lixandru.
Chiar dacă nu se va opri cu totul circulația, traficul în zonă tot va avea de suferit, a explicat directorul general al CNADNR.
„În situaţia în care acest lucru nu este acceptat sau nu va fi posibil nici traficul nu va fi fluent în zonă, în sensul că tot trebuie să facem poate o închidere de bandă, poate cu semafor. Decât să facem o cârpeală şi să ducem execuţia poate un an de acum încolo, mai bine chirurgical închidem centura două luni”, a spus Cătălin Homor.
Aşa constructorul poate munci şi termina lucrările până la finalul anului, spune şeful de la Drumuri. Până acum lucrările au ajuns la jumătate, deşi şantierul a fost deschis încă din toamna lui 2013.
Cei aproape nouă kilometri de şosea dintre drumul spre Chitila şi autostrada spre Piteşti se parcurg în coloană. Șoferii spun că fac și două ore pe drum.
Modernizarea porţiunii de şosea costă 132 milioane de lei.