„E absolut umoristic. Nu am reuşit, la Ministerul Transporturilor, să se găsească varianta originală. Originalul contractului semnat. Sunt copii, dar desecretizarea se face pe contractul original. Colegii de la Transporturi ne-au raspuns: Îl căutam, trebuie să fie undeva. Când îl avem, îl punem pe site. Contractul desecretizat publicat, cel din 2006, e contractul din 2003 updatat cu actele adiţionale din 2005”, a explicat, miercuri, ministrul Dan Șova, la Digi24.
Replica fostului ministru al Transporturilor, Anca Boagiu, nu s-a lăsat așteptată: „Am să-l ajut să găsească contractul pe care îl dă pierdut. Conform legii, contractul original se găseşte la Serviciul Probleme Speciale, etaj 2, camera 58”, a declarat Anca Boagiu într-un comunicat.
În schimb, fostul ministru al Transporturilor, Alexandru Nazare, spune că documentul original se află la Compania Naţională de Autostrăzi. Evită să spună, însă, dacă l-a văzut.
Nici Relu Fenechiu, proaspăt demis de la Transporturi, nu a văzut contractul. „În ultimele zile când am fost ministru al Transporturilor am primit o solicitare de la Ministerul Marilor Proiecte de desecretizare a contractului Bechtel. Am demarat aceasta procedură. Între timp, eu am fost demis. Am înțeles că forma originală a contractului nu este de găsit. Mie mi se pare total anormal să se întâmple acest lucru”, a comentat Relu Fenechiu pentru Digi24.
Ca vechi funcționar în administrație, Virgil Ștefan Nițulescu, director al Muzeului Țăranului Român (MȚR), spune că nu este surprins de situație. Deși a recunoscut că ceea ce se întâmplă cu Bechtel i se pare oarecum comic, el a explicat, în emisiunea „Săptămâna sub lupă” de la Digi24, că în instituțiile publice se întâmplă adesea să se piardă urma documentelor: „În general, arhivele ministerelor sunt prost gestionate și mai ales când se schimbă puterea politică. Pentru că odată cu schimbarea vârfului, se schimbă, din păcate, și secretarul general, și secretarul general-adjunct, și directorii generali, și directorii ș.a.m.d. Și rămân numai simplii consilieri, din vechea guvernare – nu mai știe nimeni nimic, ce s-a întâmplat, unde sunt hârtiile, unde se duc, ce s-a întâmplat cu ele la arhivă și așa mai departe”, a declarat Virgil Ștefan Nițulescu.
„Eu cred că domnul Șova candidează cu domnul Dușa pentru funcția de (cine are) cel mai prost consilier”, a comentat, în studioul Digi24, și jurnalistul Tiberiu Lovin de la reportervirtual.ro. „Amândoi spun prostii și habar n-au ce se întâmplă în subordinea lor. Când vezi declarațiile lor te apucă râsul și plânsul, în același timp”, a spus Tiberiu Lovin. „Să luăm puțin declarația dlui Șova: 'Nu puteam face desecretizarea fără contractul original'. Și el nu-l găsește!”, a arătat Lovin.
Virgil Ștefan Nițulescu a mărturisit că în 2007 a avut ocazia să stea de vorbă cu cel care coordona lucrările la Bechtel în România. „Și l-am întrebat: domnule, ce faceți cu autostrada asta? Și mi-a zis: până când statul român nu ne va plăti banii pe care ni-i datorează, nu facem nimic. Deci, e o boală lungă. Discuția am avut-o acum șase ani și în continuare nu au făcut nimic”, a punctat directorul MȚR. Iar între timp, au mai crescut penalizările, a subliniat invitatul emisiunii „Săptămâna sub lupă”.