Statul, în căutarea contractului pierdut cu Bechtel

Data publicării:
dan sova RESIZE-Mediafax Foto-Marius Dumbraveanu

După ce ministrul Dan Șova a declarat, la Digi24, că nu a găsit contractul original cu Bechtel pentru a-l desecretiza, fostul ministru al Transporturilor, Anca Boagiu, i-a transmis că ştie exact locul în care s-ar afla contractul cu americanii.

„Am să-l ajut să găsească contractul pe care îl dă pierdut. Conform legii, contractul original se găseşte la Serviciul Probleme Speciale, etaj 2, camera 58”, a transmis Anca Boagiu, printr-un comunicat de presă.

„E absolut umoristic. Nu am reuşit la Ministerul Transporturilor să se găsească varianta originală. Originalul contractului semnat. Sunt copii, dar desecretizarea se face pe contractul original. Colegii de la Transporturi ne-au răspuns: Îl cautăm, trebuie să fie undeva. Când îl avem, îl punem pe site. Contractul desecretizat publicat, cel din 2006, e contractul din 2003 updatat cu actele adiţionale din 2005”, a spus Dan Șova, la Digi24.

Locul în care se află cel mai păgubos contract din istoria României rămâne un mister şi pentru alţi foşti miniştri ai Transporturilor.

„Din punctul nostru de vedere, întregul contract, actele, se află la Compania de drumuri”, spune Alexandru Nazare. Întrebat dacă a văzut contractul original cu Bechtel, el a răspuns: „Bineînțeles că am lucrat pe contractul cu Bechtel. Contractele în original există pentru fiecare contract în parte”.

„În ultimele zile când am fost ministru al Transporturilor am primit o solicitare de la Ministerul Marilor proiecte de desecretizare a contractului Bechtel. Am demarat această procedură. Între timp, eu am fost demis. Am înțeles că forma originală a contractului nu este de găsit. Mie mi se pare total anormal să se întâmple acest lucru”, a spus și Relu Fenechiu, fost ministru al Transporturilor.

Între timp, au ieşit la iveală şi preţurile pentru unele lucrări. De exemplu, pentru „tratamentul de stabilizare a umpluturii”, statul era taxat de Bechtel cu 130 de euro pe tonă, iar pentru stratul de fundaţie cu 25 de euro pe metru cub, în timp ce aşa-numitele agregate naturale stabilizate cu ciment au costat 50 de euro pe metru cub.

Iar asta, în condiţiile în care s-au folosit straturi mai subţiri decât fusese stabilit iniţial, cu scopul reducerii costurilor. În total, România a plătit 1,4 miliarde de euro pentru doar 52 de kilometri de autostradă, din cei 415 care ar fi trebuit să lege Braşovul de Borş. Contractul cu Bechtel a fost semnat în decembrie 2003 şi reziliat anul acesta, la sfârşitul lunii mai. Rezilierea a adus o nouă pagubă statului, de 37,2 de milioane de euro.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Carmen Iohannis, apariție surprinzătoare înainte de vot. Gestul făcut de prima-doamnă, a urmat exemplul...
Digi FM
Cu frumoasa lui familie, pe covorul roșu. Richard Gere, fericit alături de soția sa și de fiul lui cel mare...
Pro FM
Ultima imagine cu Freddie Mercury. Cum arăta cu trei luni înainte să moară
Film Now
Ashton Kutcher, fotografiat în timpul unei discuții tensionate, după zvonurile privind divorțul de Mila Kunis...
Adevarul
Cum au fost primiți handbaliștii români în Kosovo, la o săptămână după scandalul de pe Arena Națională
Newsweek
Cine poate încasa ultima pensie în caz de deces? Cine ia pensie de urmaș și până la ce vârstă?
Digi FM
Cameron Diaz revine la Hollywood după o pauză de mai bine de 10 ani. Cum arată azi celebra actriță din „Masca”
Digi World
Întâlnire de record. Cea mai scundă femeie din lume și cea mai înaltă femeie din lume s-au cunoscut: "A fost...
Digi Animal World
Un cadou total neașteptat de Crăciun. Reacția angajaților unui magazin când au găsit un șarpe în brazii...
Film Now
Denzel Washington spune că au existat suspiciuni legate de purtarea lui Kevin Spacey cu decenii în urmă...
UTV
Lidia Buble, inselata de fostul iubit: detaliul neasteptat care i-a dezvaluit adevarul despre „Maria”