Statul, în căutarea contractului pierdut cu Bechtel

Data publicării:
dan sova RESIZE-Mediafax Foto-Marius Dumbraveanu

După ce ministrul Dan Șova a declarat, la Digi24, că nu a găsit contractul original cu Bechtel pentru a-l desecretiza, fostul ministru al Transporturilor, Anca Boagiu, i-a transmis că ştie exact locul în care s-ar afla contractul cu americanii.

„Am să-l ajut să găsească contractul pe care îl dă pierdut. Conform legii, contractul original se găseşte la Serviciul Probleme Speciale, etaj 2, camera 58”, a transmis Anca Boagiu, printr-un comunicat de presă.

„E absolut umoristic. Nu am reuşit la Ministerul Transporturilor să se găsească varianta originală. Originalul contractului semnat. Sunt copii, dar desecretizarea se face pe contractul original. Colegii de la Transporturi ne-au răspuns: Îl cautăm, trebuie să fie undeva. Când îl avem, îl punem pe site. Contractul desecretizat publicat, cel din 2006, e contractul din 2003 updatat cu actele adiţionale din 2005”, a spus Dan Șova, la Digi24.

Locul în care se află cel mai păgubos contract din istoria României rămâne un mister şi pentru alţi foşti miniştri ai Transporturilor.

„Din punctul nostru de vedere, întregul contract, actele, se află la Compania de drumuri”, spune Alexandru Nazare. Întrebat dacă a văzut contractul original cu Bechtel, el a răspuns: „Bineînțeles că am lucrat pe contractul cu Bechtel. Contractele în original există pentru fiecare contract în parte”.

„În ultimele zile când am fost ministru al Transporturilor am primit o solicitare de la Ministerul Marilor proiecte de desecretizare a contractului Bechtel. Am demarat această procedură. Între timp, eu am fost demis. Am înțeles că forma originală a contractului nu este de găsit. Mie mi se pare total anormal să se întâmple acest lucru”, a spus și Relu Fenechiu, fost ministru al Transporturilor.

Între timp, au ieşit la iveală şi preţurile pentru unele lucrări. De exemplu, pentru „tratamentul de stabilizare a umpluturii”, statul era taxat de Bechtel cu 130 de euro pe tonă, iar pentru stratul de fundaţie cu 25 de euro pe metru cub, în timp ce aşa-numitele agregate naturale stabilizate cu ciment au costat 50 de euro pe metru cub.

Iar asta, în condiţiile în care s-au folosit straturi mai subţiri decât fusese stabilit iniţial, cu scopul reducerii costurilor. În total, România a plătit 1,4 miliarde de euro pentru doar 52 de kilometri de autostradă, din cei 415 care ar fi trebuit să lege Braşovul de Borş. Contractul cu Bechtel a fost semnat în decembrie 2003 şi reziliat anul acesta, la sfârşitul lunii mai. Rezilierea a adus o nouă pagubă statului, de 37,2 de milioane de euro.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Cuplul Ceaușescu, doi bătrânei la „Ia-mă, nene” și pachetul misterios plasat în portbagajul mașinii luate...
Digi FM
Kevin Costner, vacanță în Aspen alături de fiica sa adolescentă. Actorul este tatăl a șapte copii
Pro FM
Soția lui Kanye West, într-o pelerină transparentă de ploaie, cu nimic pe dedesubt. El, cu mască pe față...
Film Now
I-a arătat imagini nud și i-a vorbit despre dependența lui de pornografie. Blake Lively l-a dat în judecată...
Adevarul
De când va fi fabricată Dacia Spring în Europa: va duce la o scădere masivă a costurilor
Newsweek
Cu ce precizie iau pensia, în 2025, românii care au muncit în Germania? Haos cu pensiile în România
Digi FM
Controversă după momentul Aurei Șova cu Marius Manole, din finala Vocea României 2024: "Respectul faţă de...
Digi World
O vedetă TikTok a murit la doar 19 ani din cauza unei boli foarte rare care afectează doar câteva sute de...
Digi Animal World
Cum arată câinele care valorează un milion de euro. A fost conceput și născut în România: „A câștigat toate...
Film Now
Cum arată la 44 de ani fiul tatuat al lui Michael Douglas, care-i seamănă leit. De ce a făcut Cameron șapte...
UTV
Andreea Balan si George Burcea, impreuna la serbarea fiicei lor, Ella. Au lasat in urma certurile pentru...