Statul, în căutarea contractului pierdut cu Bechtel

Data publicării:
dan sova RESIZE-Mediafax Foto-Marius Dumbraveanu

După ce ministrul Dan Șova a declarat, la Digi24, că nu a găsit contractul original cu Bechtel pentru a-l desecretiza, fostul ministru al Transporturilor, Anca Boagiu, i-a transmis că ştie exact locul în care s-ar afla contractul cu americanii.

„Am să-l ajut să găsească contractul pe care îl dă pierdut. Conform legii, contractul original se găseşte la Serviciul Probleme Speciale, etaj 2, camera 58”, a transmis Anca Boagiu, printr-un comunicat de presă.

„E absolut umoristic. Nu am reuşit la Ministerul Transporturilor să se găsească varianta originală. Originalul contractului semnat. Sunt copii, dar desecretizarea se face pe contractul original. Colegii de la Transporturi ne-au răspuns: Îl cautăm, trebuie să fie undeva. Când îl avem, îl punem pe site. Contractul desecretizat publicat, cel din 2006, e contractul din 2003 updatat cu actele adiţionale din 2005”, a spus Dan Șova, la Digi24.

Locul în care se află cel mai păgubos contract din istoria României rămâne un mister şi pentru alţi foşti miniştri ai Transporturilor.

„Din punctul nostru de vedere, întregul contract, actele, se află la Compania de drumuri”, spune Alexandru Nazare. Întrebat dacă a văzut contractul original cu Bechtel, el a răspuns: „Bineînțeles că am lucrat pe contractul cu Bechtel. Contractele în original există pentru fiecare contract în parte”.

„În ultimele zile când am fost ministru al Transporturilor am primit o solicitare de la Ministerul Marilor proiecte de desecretizare a contractului Bechtel. Am demarat această procedură. Între timp, eu am fost demis. Am înțeles că forma originală a contractului nu este de găsit. Mie mi se pare total anormal să se întâmple acest lucru”, a spus și Relu Fenechiu, fost ministru al Transporturilor.

Între timp, au ieşit la iveală şi preţurile pentru unele lucrări. De exemplu, pentru „tratamentul de stabilizare a umpluturii”, statul era taxat de Bechtel cu 130 de euro pe tonă, iar pentru stratul de fundaţie cu 25 de euro pe metru cub, în timp ce aşa-numitele agregate naturale stabilizate cu ciment au costat 50 de euro pe metru cub.

Iar asta, în condiţiile în care s-au folosit straturi mai subţiri decât fusese stabilit iniţial, cu scopul reducerii costurilor. În total, România a plătit 1,4 miliarde de euro pentru doar 52 de kilometri de autostradă, din cei 415 care ar fi trebuit să lege Braşovul de Borş. Contractul cu Bechtel a fost semnat în decembrie 2003 şi reziliat anul acesta, la sfârşitul lunii mai. Rezilierea a adus o nouă pagubă statului, de 37,2 de milioane de euro.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Amazon s-a dus la Ilie Bolojan și a cerut trei lucruri banal de complicate pentru România de 35 de ani...
Digi FM
"Doamne, ce scârbos!" Cadoul neobișnuit pe care Selena Gomez l-a primit de la logodnicul ei i-a dezgustat pe...
Pro FM
Sylvia Sîrbu, viața la ani buni după trupa ASIA și divorțul de Andrei Ștefănescu. Cu ce se ocupă: Am 3...
Film Now
Salma Hayek a publicat poze din anii '90, în care apare fără haine, și a stârnit reacții cu nemiluita. 1,3...
Adevarul
Ucraina riscă să intre pe nisipuri mișcătoare. Ce semnificație au mesajele contradictorii ale administrației...
Newsweek
7.500.000$, pregătirea unui pilot de vânătoare. Mai scump decât greutatea lui în aur
Digi FM
"Doamne, ce scârbos!" Cadoul neobișnuit pe care Selena Gomez l-a primit de la logodnicul ei i-a dezgustat pe...
Digi World
Cum s-a schimbat corpul unui bărbat care a mâncat câte 30 de ouă pe zi timp de o lună. Rezultatele...
Digi Animal World
Momentul emoționant în care un câine află că stăpâna sa este însărcinată. Imaginile inedite fac furori pe Tik...
Film Now
Cum arată viața lui Richard Gere de când s-a mutat în Spania. Soția lui a făcut publice imagini rare pe...
UTV
Reacția lui Alexandru Ciucu după dezvăluirile Alinei Sorescu despre mariajul lor. „Nu înțeleg de ce trebuie...