Doar 10 luni mai are la dispoziţie firma de construcţii care lărgeşte cei nouă kilometri de centură dintre autostrada spre Piteşti şi Chitila. Cu iarna la uşă şi cu mai puţin de 6% din lucrare gata, şantierul este acum un adevărat furnicar. Escavatoarele lucrează deocamdată la fundaţia pentru noile benzi.
Pentru ca lucrările să fie gata la vară, aşa cum prevede contractul, Compania de Drumuri trebuie să facă rost anul viitor de 19 milioane de euro.
Şantierul a început şi pe cei 11 kilometri de centură care leagă oraşul Voluntari de Autostrada Soarelui. Anul acesta, Guvernul a alocat aproape 10 milioane de euro pentru acest proiect. A mai rămas de rezolvat o singură problemă: relocarea utilităţilor din zona Cernica, unde şefii de la Drumuri vor să construiască un pasaj.
Pasajul costă 14 milioane de euro, iar şefii de la Drumuri vor să înceapă construcţia la primăvară.
Potrivit contractului, în ianuarie 2015, cei 11 kilometri dintre DN2 şi Autostrada Soarelui ar trebui să aibă deja 4 benzi de circulaţie.
Constructorii promit că vor respecta contractul, dacă vor primi banii necesari de la Guvern. Grosul facturilor va veni la anul, când statul va trebui să facă rost de aproape 43 de milioane de euro doar pentru acest proiect.
Odată cu refacerea centurii de nord a Bucureştiului, capitala va putea fi ocolită în mai puţin de jumătate de oră. Deocamdată, doar 20 de kilometri au două benzi pe sens. Pentru începerea lucrărilor şI la cei 32 de kilometri de şosea din sud, plini de gropi şi de denivelări, şefii de la Drumuri nu au încă o soluţie.
Lucrările la un nou inel rutier al capitalei ar putea începe anul viitor.