Cel mai mare client al Salinei din Dej este Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Cluj, care deszăpezşte drumurile naţionale în şase judeţe. Până acum a cumpărat aproximativ 33.000 de tone de sare şi a folosit deja jumătate.
Ca să facă faţă comenzilor, minerii extrag sarea noaptea, pentru a asigura stocul necesar în ziua următoare.
Practic, de când a nins, producţia salinei a crescut considerabil: 1.500 de tone se extrag pentru industrie, iar alte 1.500 pentru drumari.
Torpenyi Francisc, directorul Salinei Ocna Dej: „Ne-am reglat, pot să spun, în aşa fel încât aceste cantităţi se dau sigur într-o zi. Dacă sunt vârfuri suntem pregătiţi, lucrăm pe trei schimburi”.
După ce sarea va fi împrăştiată, n-o să distrugă drumurile, spun autorităţile.
Eugen Cecan, director DRDP Cluj: „Nu are niciun efect asupra asfaltului, are eventual asupra rigolelor din beton, dar şi acolo s-a modificat clasa de beton, lucrăm cu o clasă mult superioară”.
Potrivit companiei de drumuri şi autostrăzi, pentru deszăpezirea drumurilor din România se folosesc 60 de grame de sare pe metru pătrat.