În primele nouă luni ale anului, România a fost reprezentată la 24 târguri de turism, dar specialiştii au catalogat participarea ţării la acestea drept un eşec. Dovadă stă faptul că doar 20% dintre turiştii înregistrați în România vin de peste hotare. La Londra, autorităţile îşi pun speranţa că vor schimba această cifră.
România a cheltuit 223 de mii de lire pentru promovarea României la Londra. Banii vin de la Uniunea Europeană.
„Nu e un cost prea mare având în vedere ce beneficii poate aduce țării”, spune Maria Grapini, ministrul delegat pentru Turism.
Cei mai mulţi turişti străini vizitează capitala şi oraşele mari. Pentru Revelion, de exemplu, Braşovul şi Sibiul sunt cele mai cautate destinaţii româneşti.
Străinii care vizitează țara spun că este „cel mai frumos loc din Europa” și sunt impresionați de arhitectura clădirilor, care seamănă cu cea din oraşele germane, slovace sau poloneze.
În capitala britanică, pachetele cu rezervare timpurie s-au vândut în timp record, aşa că agenţii prezenţi la Londra şi-au propus să promoveze şi opţiunile city-break. În Braşov, de exemplu, preţurile pornesc de la 166 de euro pentru 3 nopţi cu mic dejun la un hotel de 4 stele
Potrivit statisticilor, străinii petrec, în medie, numai două zile în România.