Povestea aeronavei începe în mai 2011. Consiliului Judeţean Constanţa aprobă Acordul de Parteneriat pentru Derularea Proiectului "Instrumente pentru salvarea vieţilor noastre", parte a unui program european de cooperare transfrontalieră între România şi Bulgaria.
Elicopterul ajunge în hangarul de la Tuzla în aceeaşi zi cu atribuirea contractului. Tot atunci, încep demersurile pentru integrarea lui în serviciul naţional de urgenţă 112.
„E o reticenţă clară a acestui sistem, a SMURD-ului, de a coopta orice alt operator”, a declarat Adrian Vasilache, directorul Aeroportului Tuzla.
Elicopterul rămâne la aerodromul Tuzla până în septembrie 2014, când este preluat de SMURD. Decizia coincide cu perioada în care şeful Consiliului Judeţean, Nicuşor Constantinescu, este dat în urmărire generală prin Interpol într-un dosar în care este acuzat că ar fi impiedicat efectuarea unor controale ale Curţii de Conturi.
„A ajuns la SMURD. Nu vreau să comentez! Am făcut un protocol prin care l-am predat la SMURD pentru a-l utiliza”, a spus Cristian Darie, vicepreşedintele Consiliului Judeţean Constanţa, care a refuzat să spună dacă acest protocol avea sau nu aviz de la Autoritatea de Management de la Ministerul Dezvoltării.
Care sunt cauzele care ar fi dus la prăbuşirea aeronavei şi ce informaţii ţin la sertar autorităţile aflaţi astăzi în Jurnalul de seară, de la ora 20:00.