Deschiderea circulaţiei pe Autostrada Nădlac - Arad s-a făcut fără prea mult fast. Spre deosebire de perioada dinaintea alegerilor, la eveniment nu a fost prezent niciun reprezentant al Guvernului.
Constructorilor şi oficialii de la Companiei Naţionale de Autostrăzi dau asigurări că şoseaua poate fi folosită în deplină siguranţă. Aceasta, deşi sunt încă mici retuşuri de făcut.
„Lucrările sunt, aşa cum am spus, substanţial terminate, permit desfăşurarea circulaţiei rutiere cu măsurile de siguranţă a circulaţiei asigurate”, declară Adrian Adler, reprezentant constructorului.
Urmăriți campania „România cu încetinitorul”
„Lucrările pot fi considerate de calitate, siguranţa traficului este asigurată”, susține Narcis Neaga, director general CNADNR.
Pentru o vreme, şoferii trebuie să se mulţumească să meargă cu cel mult 100 de kilometri pe oră.
„În funcţie de valorile de trafic, împreună cu CNADNR-ul vom hotărî dacă vom menţine până la predarea definitivă a autostrăzii această restricţie sau nu”, spune Teodor Tudor, şef birou poliţia Autostrăzi sectorul Nădlac – Deva.
„E mai avantajos că nu faci prin Pecica. Care durează foarte mult că ai restricţii de viteză şi... îi lungă”, spune un șofer.
Pe autostrada Nădac - Arad vor fi şi câteva restricţii, însă doar pentru camioanele mai grele de 7 tone. Acestea vor putea merge pe autostradă doar pe sensul dinspre graniţă.
În ultimii şapte ani, Compania de Drumuri a cheltuit mai bine de 4 miliarde de euro pe şantierele de autostrăzi. A finalizat până acum aproape 400 de kilometri de şosea rapidă, iar alţi aproape 200 sunt în lucru.
România este, alături de Bulgaria, statul european cu cea mai nedezvoltată reţea de autostrăzi: înainte de inaugurarea Autostrăzii Nădlac - Arad deţineam doar 670 de kilometri. Acum avem 700! Spre comparaţie, Spania, statul european care stă cel mai bine la acest capitol, are 16.000 de kilometri. În Germania sunt 12.000 de kilometri, în Franţa aproape 11.000 de kilometri iar în Ungaria aproape 1.500 de kilometri.