Centura de Sud a Craiovei a fost inaugurată, din grabă, fără a avea făcută recepţia lucrării. Asta deşi e în vigoare, încă din 1994, o hotărâre de Guvern care reglementează clar modul în care o construcţie poate fi dată în folosinţă. Nu este pentru prima oară când autorităţile se grăbesc să deschidă un drum fără să aibă gata toate documentele care arată calitatea lucrării.
Evenimentul la care ministrul Transporturilor a anunţat inaugurarea centurii de sud a Craiovei era, de fapt, o întâlnire de lucru pe şantier. Totul s-a precipitat când Sorin Buşe a anunţat inaugurarea.
Sorin Buşe, ministrul Transporturilor: „Mă bucur că reuşim să inaugurăm această variantă ocolitoare acum, înainte de sezonului de iarnă când traficul este şi mai dificil. Şi mai complicat din cauza zăpezii. Era vorba de câteva zile, pentru că dacă se rata iarăşi se ajungea din nou în sezonul de primăvară ceea ce nu ne-am dorit.”
Câteva ore mai târziu, Compania de Drumuri a trimis un comunicat prin care anunţa că deschide circulaţia pe tronsonul de 6,2 kilometri care a costat 36 de milioane de lei. Lucru care s-a şi întâmplat. Doar că recepţia lucrării nu fusese făcută. A mai trecut aproape o zi şi, dinspre autorităţi, a mai venit o veste. Comisia de recepţie a semnat procesul-verbal. Dar comunicatul oficial nu a fost trimis încă.
Alin Goga, consilier juridic la CNAIR: „Se circulă pe o lucrare care nu este nici recepţionată şi care nu este nici conformă cu proiectul. Acolo este un nivel al apei foarte ridicat. Este pânza freatică sus.”
Francesca Simionescu, reporter Digi24: „O problemă semnalată de Inspectoratul de Stat în Construcţii a fost lipsa drenajelor. Apa va bălti pe terenurile de lângă centură şi este posibil să-i afecteze structura de rezistenţă.”
De altfel, problemele cu pânza freatică au determinat amânarea finalizării lucrării de mai multe ori, faţă de termenul iniţial - octombrie 2015. Mai sunt şi alte nereguli.
Francesca Simionescu, reporter Digi24: „Cea mai mare parte a Centurii de Sud nu are parapete nici măcar în zonele în care diferenţa de nivel între şosea şi terenurile din jur este de aproximativ 3 metri.”
Potrivit legii, o construcţie poate fi dată în folosinţă doar după recepţia făcută de o comisie de specialitate.
Nu este singurul exemplu de drum deschis fără recepţie făcută. Un documentat prezentat în vară de digi24.ro arăta că 11 drumuri, autostrăzi şi centuri nu aveau recepţiile făcute. Sunt porţiuni din autostrada Arad - Timişoara, Autostrada Soarelui, Orăştie - Sibiu, dar şi variantele ocolitoare din Caransebeș şi Alexandria.