Pe hârtie, tronsoanele sunt gata în proporţie de cel mult 33%. Este cazul liniei de cale ferată dintre Curtici şi Arad, unde alături de firma celor supranumiţi „regilor români ai asfaltului", Dan Beşciu şi Sorin Vulpescu, lucrează austriecii de la Swietelsky şi italienii de la Astaldi. Lucrările, care se apropie de 300 de milioane de euro, ar trebui finalizate în iunie anul viitor.
Tot atunci ar trebuie închis şi şantierul Vinţu de Jos - Coşlariu, unde lucrează italienii de la Pizzarotti. E puţin probabil să se întâmple acest lucru, în condiţiile în care doar 14% dintre lucrări sunt gata.
La tronsonul Vințu de Jos și Simeria, reabilitarea celor 44 de kilometri nici măcar nu a început. De doi ani contractul cu o valoare de 364 de milioane de euro este disputat în instanță de spaniolii de la FCC și austriecii de la Swietelsky. „Lucrările sunt într-adevăr suspendate, nu mai pot executa lucrări, dar s-a plătit avansul de 40 de milioane de euro”, spune avocatul firmei Swietelsky.
Dacă lucrările de modernizare a Coridorului IV nu vor fi terminate până la finalul anului 2015, Guvernul României va fi obligat să aloce mai mulţi bani de la buget, pentru că nu va mai putea lua bani europeni pentru aceste proiecte.
Iar în visteria statului e greu de crezut că vor fi găsite aceste fonduri. Anul acesta, CFR Infrastructură a primit doar 17,3 milioane de euro pentru lucrările de reparaţii, iar mai bine de 10% din bani se duc pe cei 225 de kilometri de cale ferată dintre Bucureşti şi Constanţa, reabilitaţi în 2011.
Peste 8.200 de kilometri de cale ferată din România au nevoie de reparaţii.