Comparația, punerea în oglindă au fost exerciții curente ale campaniei „Raport de tara". Într-o ediție specială, azi, de la ora 19.30, Cosmin Prelipceanu, Sanda Nicola și Dan Suciu, alături de invitații lor - zeci de membri ai echipei Digi24 - vor vorbi, din studioul amplasat în Piața Constituției din București, despre ce a însemnat pentru Digi24 cea mai amplă campanie de televiziune despre regionalizarea României.
Radu Limpede: „O campanie cu două clase peste tot ce s-a întâmplat în televiziune până acum”
Analistul Radu Limpede, care a participat în juriul emisiunii „Raport de țară” la 14 din cele 21 de ediții, a calificat campania Digi24 drept „un efort uriaș”, „o campanie cu două clase peste tot ce s-a întâmplat în televiziune până acum”.
Totuși, a arătat analistul, deși a fost o campanie ridicată calitativ, oficialii care se ocupă de proiectul de regionalizare a României nu au participat la dialog.
„Politica din România, din păcate, are discursuri populiste”, a spus el.
În opinia analistului, există în România „județe-motor”, unde autoritățile loale au reușit să aducă investiții.
E mai puțin important care este capitala unei regiuni, crede analistul.
„Trebuie să ne gândim la o regionalizare pe criterii economice, trebuie să ne gândim care este motorul principal, care este motorul secundar,” explică Radu Limpede.
Alfred Bulai: „Un demers unic și foarte interesant”
„Este un demers jurnalistic unic și foarte interesant”. Așa a calificat campania Digi24 sociologul Alfred Bulai, care a fost și membru al juriului.
„Telespectatorii au avut posibilitatea să descopere lucruri pe care poate nu le cunoșteau”, a adăugat Alfred Bulai.
În opinia sa, campania Digi24 a fost eficientă. „Ați descentralizat un pic România. Am descoperit lumi despre care știam foarte puțin, am descoperit, de exemplu, faptul că sunt numeroase personalități care au descis să trăiască în afara Bucureștiului”, a mai spus sociologul Alfred Bulai.
Cezar Paul Bădescu: Această campanie mi-a dezvăluit multe lucruri interesante despre România
Jurnalistul și scriitorul Cezar Paul Bădescu, prezent de asemenea în juriul emisiunii „Raport de țară”, crede că, în general pentru presa centrală, „provincia adevărată nu există”.
„De data asta, demersul dumneavoastră dovedește o presă responsabilă. Această campanie mi-a dezvăluit multe lucruri interesante despre România”, a spus jurnalistul la Digi24.
„Este mult mai eficientă o campanie în care spui lucrurilor pe nume, în care prezinți lucrurile de la fața locului, decât o campanie cosmetizată”, a adăugat el.
Cezar Paul Bădescu crede că „regionalizarea poate fi un lucru foarte bun, dar, făcut prostm ne poate aduce mari deservicii. Dacă ar însemna birocratizare suplimentară, ar strica tot”.
În ceea ce privește votul telespectatorilor, jurnalistul spune: „Nu contează că nu stiu ce județ a fost în față, contează că România a avut de câștigat, oamenii sunt interesați”.
„Dacă îi dai telespectatorului presă tabloidă, nivelul general va fi scăzut. Când preiei realitatea așa cum este, oamenii devin mult mai responsabili, iar mentalul colectiv se îmbunătățește”, conchide Cezar Paul Bădescu.
_________________
Timp de 21 de săptămâni, campania RAPORT DE ŢARĂ a făcut radiografia României reale, în aşteptarea regionalizării. Pe raportdetara.digi24.ro găsiți toate materialele realizate pe durata campaniei, precum și clasamentul județelor.