Foto: Inquam Photos / Octav Ganea
Protestul cu numărul 26, anunțat printr-un comunicat de presă, va fi susținut de aproximativ 100 de persoane din cadrul RATB. Aceștia încearcă să tragă un semnal de alarmă și asupra parcului auto care reprezintă un pericol pentru conducătorii auto și călători.
„Vă facem cunoscut că în ziua de 28.07. 2016, între orele 12:00 şi 14:00 organizăm protestul cu nr. 26, în faţă sediului RATB din B-dul Dinicu Golescu nr.1, sector 1, Bucureşti, unde desfăşurăm o adunare publică organizată de Sindicatul Transportatorilor APT din RATB şi Sindicatul Transportatorilor Publici de Persoane în parteneriat cu Asociaţia Profesională a Transportatorilor APT.
La adunare vor participa circa 80 - 100 persoane.
Scopul adunării publice îl constituie:
Directorul general Orzaţă Radu în colaborare cu un sindicat partener obligă salariaţii să încheie un act adiţional la Contractul Individual de Muncă care încalcă prevederile Codului Muncii şi dă dreptul angajatorului să hărţuiască salariaţii.
La o analiză atentă a noilor contracte individuale de muncă, în schimbul majorării salariale, angajatul acceptă să fie mutat la orice alt serviciu sau pe orice altă funcţie doreşte angajatorul. Actul adiţional la Contractul Individual de Muncă încalcă prevederile Codului Muncii şi dă dreptul angajatorului să hărţuiască salariaţii.De exemplu, dacă un salariat lucrează şi locuieşte lângă Autobază Militari şi şefului nu-i place de el, îl mută la Autobază Titan.
Pentru toate acestea, reiterăm solicitarea noastră de a proceda de îndată la aplicarea în mod nediscriminatoriu a sistemului de salarizare prevăzut de CCM RATB aplicabil 2016/2018 şi, pe cale de consecinţă, conducerea RATB să acorde majorările salariale stipulate în CCM RATB aplicabil 2016/2018 – Anexă 3A şi Anexă 3C - tuturor angajaţilor RATB, fără a-i constrânge să semneze acte adiţionale ce prevăd şi modificarea locului muncii.
Consiliul General al Municipiului Bucureşti a hotărât Transformarea RATB în Societate Comercială fără consultarea tuturor părţilor implicate, sindicatele aşa zis nereprezentative nu au fost consultate.
Managementul Neperformant şi ILEGAL susţinut şi impus de Consiliul General al Municipiului Bucureşti şi Conducerea Primăriei Municipiului Bucureşti;
Parcul autovehiculelor RATB reprezintă un pericol pentru conducătorii auto şi călători. Nu s-a investit, nu s-au adus piese, nu s-a făcut absolut nimic. Oricând se poate întâmplă un accident pe traseu. De ani de zile nu s-au adus piese, s-au făcut cârpeli cu tot felul de invenţii.
Furtul şi distrugerea RATB susţinut în ultimii 26 de ani de către grupurile politico-mafiote;
Acoperirea jafului de la RATB prin lipsa de reacţie a instituţiilor statului.
În ultimul an şi jumătate, conducerea RATB are de plătit 1,16 milioane de lei numai pentru proasta gestionare a resurselor umane şi a conflictelor din interiorul instituţiei;
Potrivit doar Raportului Curţii de Conturi din anul 2015, regiei i se impută sume mai mari.
• 1.417.166 lei, reprezentând 50% din contravaloarea chiriei încasate din închirierea la terţe persoane fizice şi juridice a clădirilor şi terenurilor aflate în administrarea regiei, nu apar în evidenţă contabilă.
• Angajarea şi efectuarea în 2013 a unor cheltuieli de circa 47 de milioane de lei “faţă de limitele general admise”, din care cheltuielile de personal au depăşit 25 de milioane de lei.
• Necalcularea, neînregistrarea şi neurmărirea în vederea încasării a unor daune interese în cuantum de 15% din valoarea acordului încheiat cu SC Rompetrol Downstream SRL şi a penalităților de 0,01% pe zi datorate de societate pentru nerespectarea clauzelor de furnizare motorină. Prejudiciul calculat este de 197.918.266 lei.
• Înregistrarea eronată în sem.I din 2015 în cheltuielile de personal ale regiei a sumei de 951.819 lei, bani care reprezintă despăgubiri civile obţinute de diverse persoane, concediate nelegal. Banii nu au fost imputaţi celor care au creat acest prejudiciu.
• Cheltuieli nejustificate de 446.826 de lei pentru produse neconforme, pentru achiziţionarea de cartele reîncărcabile, la un preţ unitar mai mare.
Numirea politică a unor şefi incompetenţi în RATB. Abuzurile şefilor împotriva salariaţilor.Aceştia discriminează salariaţii şi organizaţiile sindicale aşa zis nereprezentative.
• Pentru că cei din conducerea RATB nu au habar de regulile elementare de management şi nu comunică cu toate organizațiile sindicale, au fost reclamaţi şi CNCD a emis Hotărârea nr. 371/18.05.2016 prin care conducerea actuală a RATB, în fruntea căreia se află Orzaţă Radu, a fost amendată cu 5.000 de lei. Anul trecut, pentru aceleaşi probleme, prin Hotărârea nr. 187/07.04.2015 CNCD a amendat RATB cu aceeaşi sumă.”